NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, January 4, 2014

Lawrence Andrew Bangkit Kemarahan Umat Islam, Pemuda UMNO Malaysia Teguh Pertahan Titah Sultan Selangor!

Umat Islam sekitar Kuala Langat menyatakan bantahan mereka dengan
membakar figura paderi Lawrence semalam.
Isu kalimah Allah yang dibangkitkan oleh paderi Lawrence Andrew terus mengundang kemarahan umat Islam yang tampil menyatakan bantahan mereka di beberapa lokasi. 

Semalam dilaporkan seramai 300 umat Islam orang berkumpul di Kuala Langat dan mendesak paderi Lawrence Andrew memohon maaf dan menarik balik kenyataan tersebut.

Bantahan di Kuala Langat

Barisan Pemuda UMNO melalui Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, saudara Khairul Azwan yang hadir menyampaikan bantuan Yayasan Bina Upaya (YBU) kepada 40 orang warga emas di Kg. Gajah, Perak tengah hari tadi turut mengecam tindakan paderi Lawrence Andrew.

Naib Ketua Pemuda UMNO serahkan sumbangan
kepada warga emas di Kg. Gajah, Perak

Pemuda beranggapan perbuatan paderi Lawrence Andrew telah mencabar titah baginda Sultan Selangor yang dikeluarkan pada November 2013, barisan pemuda UMNO Malaysia teguh akan pertahankan titah Sultan Selangor dan meminta kegiatan mengganggu gugat sensitiviti umat Islam dihentikan segera sebagaimana yang dinyatakan melalui laman Facebook miliknya malam tadi.


Selain barisan UMNO di Selangor, turut tampil menyatakan bantahan adalah Ketua Pemuda Wilayah Persekutuan, saudara Razlan Rafi yang menganggap perbuatan paderi Lawrence Andrew sebagai biadap serta meminta Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengambil langkah tertentu bagi menyekat pihak-pihak yang bersikap keras kepala serta gagal memahami undang-undang negara.


Sebentar tadi dilaporkan Majlis Belia Kawasan Putrajaya, turut tampil membuat laporan polis di IPD Putrajaya dan meminta agar paderi Lawrence serta pihak gereja Katolik di Selangor jangan mencabar kesabaran umat Islam di Malaysia.


JANGAN CABAR ISLAM! - kata warga NGO Majlis Belia Kawasan Putrajaya.

Lawrence Andrew, lu memang bangsat!



Arioss...!

3 comments:

Anonymous said...

Bangkit PEMUDA...PKR/DAP Selangor dah nak bubar JAIS dah pun!!!

Anonymous said...

Ini tanah melayu,Islam ugama rasmi apa nk takut ambil tindakan teruskan dakwa paderi ni supaya Kristian dan ugama lain tau nk hormat pd Islam.

Anonymous said...

SIAL LAWRENCE...GUA SEMANGAT DENGAR LAGU BANGKIT NI. BABI LAWRENCE LU NAK MAMPOS KE?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...