NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, August 16, 2013

#PemilihanUMNO13 : Ketua Pemuda Bagaimana Pilihan Pemuda #Putrajaya - Aktif di Bahagian atau Aktif Melobi? #UbahUMNO



Sebelum berbicara mengenai pemilihan jawatan tertinggi dalam parti serta dalam pemuda UMNO, pemilihan di peringkat bahagian antara isu yang menarik untuk diperbincangkan.

Antara bahagian pemuda UMNO yang saya fokuskan adalah bahagian Putrajaya, Pemuda UMNO Putrajaya dianggap tunjang kekuatan bagi Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan selepas empat ahli pemuda dari bahagian tersebut berjaya membarisi Exco Pemuda Malaysia.


Pemilihan sebelum ini yang menyaksikan Datuk Ahmad Zaki Zahid mengekalkan jawatan Ketua Pemuda Putrajaya selepas mengalahkan Tun Faisal dengan kelebihan 3 undi bakal menampilkan kelainan. 

Ini kerana jika Khairun Aseh tidak bertanding merebut kerusi Ketua Pemuda memandangkan Datuk Ahmad Zaki Zahid serta Naib Ketuanya Hisamuddin Yahya dan Tun Faisal telah melebihi usia pemuda perebutan jawatan tersebut bakal memperlihatkan muka-muka baru.

Jika muka baru yang ditampilkan persoalannya siapakah yang dilihat layak memimpin pemuda dan mampu menarik minat orang muda di sekitar Putrajaya terhadap UMNO?

Malah difahamkan setakat ini dua individu iaitu Ahmad Faisal berhasrat bertanding Ketua Pemuda manakala Nasrun Syazwan menyatakan kesediaan merebut jawatan Naib Ketua Pemuda Putrajaya.

Jika benar berita yang saya terima, selaku ahli UMNO dari Putrajaya, saya merasakan penampilan mereka memang kena pada masanya.

Dari kiri Ahmad Faisal & Nasrun Syazwan
Walaupun wajah kedua-dua individu di atas tidak begitu familiar di peringkat pusat, tetapi saya pasti kedua-dua individu ini merupakan individu yang aktif dalam setiap program belia di peringkat bahagian.

Bagi saya lebih baik kita memilih individu yang tidak popular wajah mereka, namun mereka terbukti aktif setiap program di peringkat bahagian dari individu yang popular atau memiliki kabel yang besar tetapi hanya aktif melobi untuk kepentingan tembolok sendiri.

Arios...!

YY : siapa mampu bawa pemuda ke zaman tagline “PEMUDA PELOPOR PEMBANGUNAN”?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...