NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, June 14, 2013

Red Bean DAP Susun Siap Strategi, Berjaya Provok @datosahol #UiTM


Laju sungguh Aidila Razak dari Malaysiakini melaporkan berita dari Twitter.

Hahaha!

Strategi DAP melalui Red Bean untuk wujudkan persepsi kononnya majoriti pelajar UiTM setuju dengan idea membuka universiti tersebut kepada pelajar bukan Melayu/Bumiputera melalui akaun curator @Twt_UiTM Dyna Sofia.

Sofia bertindak sebagai alat DAP untuk menghantar tweet-tweet provokasi seterusnya tweet tersebut di 'Retweet' oleh akaun-akaun fake bertujuan menggambarkan majoriti pelajar UiTM sokong cadangannya.

Kebanyakkan akaun yang RT tersebut pula jika diperhatikan hanya menjadi followers kepada pemimpin-pemimpin PR.

Curator @Twt_UiTM sama sekali tidak akan menjawab hujah atau pandangan pelajar lain yang tidak memihak kepadanya. Nampaknya cinabeng melalui Red Bean mereka kini mengatur strategi mempertikaikan penubuhan UiTM dengan menggunakan bahasa perundangan.

Persoalannya bukankah dalam Akta UiTM `1976 jelas menyebut penubuhan universiti tersebut tertakluk di bawah Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan?

Dalam Akta UiTM 1976 di bawah Seksyen 1a jelas menyebut :
Seksyen 1A
“Penubuhan UiTM adalah di bawah Peruntukan Perkara 153, Perlembagaan Persekutuan”
Kepada pelajar UiTM yang terpengaruh dengan curator @Twt_UiTM perlu sedar tentang Akta 1976 dan ia tidak perlu dipertikaikan atau dijadikan bahan pertikaian.
Perkara 153 
“ Perezapan quota mengenai perkhidmatan, permit, dsb., untuk orang Melayu” 
YDPA bertanggungjawab memelihara kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera mana-mana Negeri Borneo dan kepentingan sah kaum.

So, cinabeng tak perlu banyak cakap...

Nak cerita apa lagi?

Tak jelas lagi kat situ?

Kalau nak pertikai juga, DAP kena dapatkan dulu majoriti parlimen seterusnya ubah Perlembagaan Perkara 153.

Orang Melayu tak sedar-sedar lagi?

4 comments:

Anonymous said...

UiTM wajib dipertahankan status quo sbg IPT Melayu/bumiputera.Tak kira apa pandangan bukan bumi kerajaan wajib memperkasa UiTM.

Graduan UiTM lulusan keusahawan (Business studies) wajib dibantu dgn menyediakan segala kemudahan perusahaan.Lahirlah seberapa banyak perniaga Melayu dan bumiputera.

Graduan kejuruteraan pula wajib diberi kemudahan supaya mereka mampu memulakan "start up entrepreneurship".Beri pinjaman modal tanpa faedah 0%.MARA,UDA,Maltrade etc bangunlan cara lebih agresif.

Kita nak agensi2 yg berlandaskan membantu sosioekonomi Melayu bukan setakat turun padang tetapi "roll up your sleeves".Pemimpin koporat yg duduk saja di kerusi empuk dah tak releven.

Anonymous said...

Teruskan perjuangan bro YY and Tan Sri Sahol untuk kegemilangan UiTM. Kami sebagai mahasiswa UiTM akan sentiasa bersama anda.
-Banyakkan Amal, Kuatkan Iman-

Yuseri Yusoff said...

Terima kasih atas sokongan. :)

Anonymous said...

Ini kes Wartawan Msiakini balas dendam sebab VC UiTM taknak bagi comment soalan mereka la ni...
Biasala Msiakini ketua macai DAP!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...