NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, September 23, 2011

Kelantan Mampu Buat Hudud Tanpa Persetujuan Pusat - Nik Aziz Tunggu Apa Lagi?

Hukum Hudud mula dicanang dan di kitar semula oleh Nik Aziz untuk menarik undi orang Islam, idea kitar semula ini mula timbul ekoran penolakkan besaran orang Islam terhadap PAS sejak mereka menjalin 'persetubuhan' dengan abang besar mereka iaitu DAP.

Dulu Nik Aziz pernah menyalahkah Mahathir kononnya Tun Mahathir menolak hudud, namun kini era Mahathir sudah berlalu. Kenapa Nik Aziz masih tarik-tali berhubung isu hudud?

Menurut blog Angin Perubahan kerajaan negeri Kelantan sebenarnya boleh melaksanakan Hudud tanpa menunggu persetujuan kerajaan Pusat. Apa yang kerajaan negeri perlu hanyalah persetujuan Sultan.

Jadi apa kata Nik Aziz hantar draf Hudud kepada pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat. Dengarnya Anwar pun sudah bersetuju PAS melaksanakan Hudud di Kelantan.

Jadi kita cabar Nik Aziz kemukakan draf kepada DAP....

Silap hari bulan kita boleh tengok Karpal berjalan semula...

Hahaha...

Di petik dari Angin Perubahan :

Akhirnya Anwar Ibrahim menyatakan sokongan terhadap perlaksanaan hudud di Kelantan. Pembangkang menyatakan hudud gagal dilaksanakan kerana kerajaan pusat menghalangnya. Dakwaan tersebut adalah tidak benar sama sekali.

Mengapa perlu menunggu kelulusan kerajaan pusat? Sebenarnya kerajaan negeri Kelantan sudah pun bersetuju untuk melaksanakan undang undang hudud pada tahun 1993, namun mereka tidak melaksanakannya. 
Menurut perlembagaan persekutuan, Perkara 76 (1), kerajaan negeri boleh melaksanakan sesuatu enakmen undang undang hanya dengan perkenan daripada Sultan.
Oleh itu, mengapa undang undang hudud yang pernah dibentangkan di Kelantan dan Terengganu berbeza? Mengapa tidak ada "bughah" dalam draf hudud negeri Kelantan. Beranikah pakatan pembangkang memasukkan agenda hudud dalam manifesto pilihan raya nanti?

Bentangkanlah di parlimen, mengapa perlu menyalahkan pihak lain sedangkan mereka boleh berbuat demikian dengan sendirinya.


Dari Blog Tun Faisal :


Jangan lupa pengumuman Pas semasa di Tenang bahawa Pas tidak akan laksana hudud, suatu pengumuman yang dilihat ramai sebagai langkah `desperate' Pas untuk menarik undi kaum Cina bagi memenangi Pilihan Raya Kecil di Tenang.
LABIS, 26 Jan — Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali (gambar) menegaskan hukum hudud dan negara Islam yang diperjuangkan parti itu bukan agenda utama dalam Dasar Bersama Pakatan Rakyat.

Malah kata beliau PAS juga tidak akan menjadikannya sebagai “perkara pertama” jika ia menguasai majoriti dua pertiga di Parlimen.

Beliau berkata sekiranya PAS mendapat kuasa mutlak untuk memerintah negara hukum hudud dan negara Islam bukan agenda utama yang dicapai bersama dalam Pakatan Rakyat.
Ok apa kesimpulannya di sini adalah, PAS sebenarnya tidak berniat pun hendak melaksanakan hudud, hukum ini hanya dijadikan modal politik PAS untuk meraih simpati orang Islam setiap kali menjelangnya tarikh pilihanraya.

FLIP-FLOP.....

YY : Cabar PAS masukkan Hukum Hudud dalam manifesto pilihanraya yang akan datang...

6 comments:

abang kulop said...

HELLO BROTHER AZIZ....BILA YOU NAK BUAT HUDUD LINE DAH CLEAR HANYA TUNGGU YOU KATA YES DAN SEMUANYA AKAN BERES DAN HUDUD AKAN TERLAKSANA DENGAN MEGAH DI KELATE....DAH LAMA SANGAT AKU TUNGGU MU BUAT..BILA NAK BUAT..BILA NAK BUAT...BILA NAK BUAT.....KALAU SETAKAT BERCAKAP BUDAK KECIK PUN BOLEH KATA....MU NI PEMIMPIN TERSOHOR DUNIA...MANUSIA YANG PALING SEMPURNA DI MUKA BUMI INI.....MANUSIA PALING TAHU AGAMA...MANUSIA PALING ALIM.....BUATLAH HUDUD DENGAN SEGERA AKU DAH LAMA SANGAT NAK TENGOK HUDUD DI BUMI KELATE....TAK PAYAH CARI ALASAN LAGI...SEBAB ALASAN SUDAH TIADA.....BUATLAH POK NIK SAYANG,INTAN PAYUNG...BUATLAH...SAYANG..BUAT LAH MANJA....CUCU NAK TENGOK...DAN SEBELUM ATOK PEJAM MATA BUAT LAH HUKUM ITU DENGAN SEGERA.....DAH TIADA ALASAN LAGI...DAH TIADA ALASAN LAGI,,..DAH TIADA ALASAN LAGI...DAH TIADA ALASAN LAGI...DAH TIADA ALASAN LAGI...DAH TIADA ALASAN LAGI...DAH TIADA ALASAN LAGI...DAH TIADA ALASAN LAGI...DAH TIADA ALASAN LAGIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!! HIDUP POK NIK...HIDUP POK NIK..HIDUP POK NIIIIIIIK.

Anonymous said...

kote punya PAs, terlebih dose budu apa nik aziz ni? rokok haram ! budu mcm mana plak? hehehehehehe

MymassaVoice said...

Hudud? anwar org pertama mati kena rejam hahaha

skandal seks DAP Penang http://mymassa.blogspot.com/2011/09/gempar-gambar-dan-video-skandal-porno.html

Mohon sebarkan!

Anonymous said...

bro yy, air berkarat kat kelantan pun tak boleh settle ! air yg rakyat guna utk minum, memasak, ambik wuduk dan mandi wajib pun tak bersih betul, nak implement HUDUD, lambat lagi lah nampaknya....cakap nak perkenalkan HUDUD boleh lah, CAKAP, mcm kawan baik PAS aljuburi, cakap je pandai, tun kata !....cakap bohong bolehlah....keluarkan je kelantan dari MALAYSIA, baru melayu boleh bersatu, baru HUDUD boleh ditegakkan....tokong dan patung buddha pun dah banyak kat kelantan, suruh join je thailand, tubuh negara kebajikan dgn patani, namakan KELANTANI....kihkihkihkih.....tak habis2 org kelantan.

shah said...

hudud pas bukan la hukum Islam sebenar menurut alQuran sbb hudud pas zalim ke atas wanita.. kalu dirujuk kembali enakmen kelantan n t'ganu tu, ramai yg pertikaikan kelemahan akta yg berkait dgn zina (termasuk kes rogol) yg memerlukan 4 org saksi dan juga berkait liwat (seks luar tabi'i) suami isteri. undang2 berat sebelah (untung lelaki) ini mmg sengaja digariskan utk memberi kelebihan kpd lelaki (termasuk perogol n peliwat).

Anonymous said...

budu tak haram sebab itu desert kegemaran pork nick najis, benda kesukaan dia mana boleh haram, dia kan maksum....BODON nya pork nicky

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...