NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, November 20, 2012

BN Tiru Bas Jelajah Merdeka Rakyat Milik PKR?


Terbaca di satu laman blog pembangkang yang mendakwa BN meniru hasil PKR dengan melancarkan bas jelajah seperti mana Anwar Ibrahim. Menurut blog tersebut DS Najib Tun Razak dan BN sengaja meniru bentuk kempen yang dijalankan mereka.

Gambar ini disebar di laman facebook dan beberapa blog pembangkang, dari situ pelbagai kata nista dan rekayasa fitnah ditulis bagi mewujudkan persepsi kebencian orang muda kepada Perdana Menteri.

Kasihan bagi pembaca blog-blog pembangkang yang jenis buta perut kerana mereka 100% percaya segala gambar dan dakyah yang disampaikan pembangkang.

Persoalannya...

Benarkah bas Jelajah Destini Anak Bangsa 1Malaysia meniru idea bas Jelajah Merdeka Rakyat PKR?

Bas Jelajah Destini Anak Bangsa merupakan bas yang digunakan oleh mahasiswa UiTM dalam menjelajah ke seluruh pelusuk negeri di Malaysia yang mula menjelajah ke seluruh pelusuk negeri  pada 9 Mei sehingga 26 Mei 2012.


Malah program anjuran MDAB yang dinaungi oleh PM ini telah dimulakan sejak tahun 2011, sebelum memperkenalkan siri jelajah pada bulan Mei 2012 :


Bas milik UiTM tidak dipergunakan untuk medan politik, sebaliknya ia digunakan untuk mencari pelajar miskin dan seterusnya membantu mereka melanjutkan pengajian.

Bila pula bas jelajah merdeka rakyat yang didaftarkan atas nama TS Khalid Ibrahim dilancarkan oleh PKR dan Anwar Ibrahim?


LOL...

31 Ogos 2012 pertama kalinya bas jelajah merdeka rakyat dilancarkan dan bas tersebut menjelajah ke pelusuk negeri bukan untuk membantu pelajar-pelajar miskin, sebaliknya untuk progam ceramah Anwar Ibrahim.



Jadi sekarang terbukti bahawa blogger pembangkang bengong, naif serta dungu!

Kata orang kalau tak bengong bukan pembangkang namanya bro...!

Soalan untuk pencacai Pakatan Riot...

Siapa tiru siapa?

Hahaha...

Arios!


4 comments:

Anonymous said...

Kantoi lagi PKR sial!

Anonymous said...

bahasa mudahnya "tiru" ambil faham la,,Jangan lah nak jadi bangang untuk mempertahankannya,,

Anonymous said...

bahasa mudahnya TIRU tu,ambil paham la ,,jangan nak jadi bengong mempertikaikan ni

Anonymous said...

Tak tau lah siapa yg sial UMNO ke atau PR. Kita tunggu keputusan PRU 13 nanti disitu ada jawapan yg terpendam selama ini dihati rakyat. Aku nampak UMNO akan mendapat sial kerana sokongan dan kepercayaan rakyat kepada UMNO/BN semakin nipis hanya pecacai UMNO je tak tau menilai sebab dok tengok TV1,2,3 dan baca pula Utusan,Berita Harian dan Stret Time. Buat penat Mantan.PM Mahathir je bina pusat IT di siver jaya perabeh berbillions ringgit nak bagi rakyat Malaysia celik IT rupenya kalau sebut penyokong UMNO dok buta macam tulah. Pecacai/penyokong UMNO ini diketogerikan orang cacat. Mereka pekak,buta mata dan hati otak pula berkarat. Perut depa busuk suka buat fitnah dan bantak lagi malas aku nak senaraikan nanti kecik hati pulak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...