NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, June 29, 2011

Sentap Dengan Blogger - Yusmadi Minta Bantuan SKMM?

Maroh molek demo yus? Kikiki...
Semalam blogger Papa Gomo mendedahkan satu klip video yang memaparkan kelibat Joe Bedul bersama Trio Dato T menonton video lucah dan dilihat Joe Bedul a.k.a P. Ramlee pada awalnya mengesahkan bahawa individu yang ditontonnya adalah Anwar Ibrahim.

Cerita pasal Joe Bedul spin kata beliau menyebut 'scene' bukan 'sin' esok kita cerita. Hari ini kita bercerita pasal mamat yang cabut dulu setiap kali demo berlangsung iaitu YB Balik Pulau di Yusmadi Yusoff.

Bila seorang blogger pro kerajaan menjadi igauan ngeri buat ahli parlimen pembangkang, bagi saya ianya merupakan satu petanda yang baik.

Kebangkitan blogger pro kerajaan dilihat semakin menjadi-jadi sehingga memaksa seorang ahli parlimen PKR iaitu Yusmadi Yusoff ingin meminta kerjasama SKMM untuk menahan PapaGomo. Dengar minit ke 3.29 video di bawah :



Ulasan pemberita mengatakan bahawa Yusmadi melihat blogger PapaGomo boleh didakwa di mahkamah atas tuduhan yang sama dengan Trio Dato T.

Manakala di minit 3.56 Yusmadi mengatakan beliau sudah memeriksa dengan Akta Suruhanjaya Komunikasi kononnya Yusmadi mendakwa bahawa dalam penerbitan, menerbitkan semula, membantu menerbitkan semula video boleh dikenakan tindakan undang-undang.

Tetapi Yusmadi tidak memfokuskan perkara menerbitkan semula sebaliknya beliau memfokuskan bahawa blogger PapaGomo turut menyiarkan gambar lucah sebagaimana dikatakan di minit 4.09.

Malah beliau turut ingin memberi kerjasama kepada pihak berkuasa dengan mendedahkan siapakah orang UMNO yang memberikan maklumat mengenai PapaGomo sehingga membolehkan PapaGomo ditangkap pihak berkuasa.

Kah..Kah..Kah.. Yusmadi percaya kepada SKMM, Polis dan mahkamah Malaysia?

Yusmadi yang mengatakan sistem mahkamah di Malaysia dimanipulasi oleh BN ingin mengheret seorang blogger ke mahkamah tidak cukup dengan itu ingin membantu pihak berkuasa dengan harapan tertangkapnya PapaGomo. Tapi Joe Bedul sebut PapaGono?

Jangan berhenti di situ tuan-puan, sambung menonton video tersebut di minit 4.44 pula. Di minit 5.33 seorang lelaki menggesa supaya akta-akta yang dianggap lapuk dimansuhkan kerana akta-akta dikatakan sebagai mengongkong cara pemikiran rakyat Malaysia.


Dulu puak Pakatan Haramnnirojjin ini menggesa supaya hak kebebasan bersuara diberikan sepenuhnya kepada media internet malah media arus perdana.

Tetapi hari ini seekor YB meminta SKMM, Polis menyiasat seorang blogger dibawah akta-akta yang sedia ada yang mana dahulu ianya dikatakan selalu digunakan oleh kerajaan untuk 'menekan' rakyat dengan harapan bloggger terbabit ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah.

Apa kita dapat di sini?

Kamu nak tulis buruk-buruk pasal Najib, pasal Muhyiddin dan pasal menteri-menteri BN yang lain bagi PKR semuanya sangat dialu-alukan. Malah jika anda dikenakan tindakan undang-undang puak Pakatan Haramnirojjin ini tanpa segan silu menggesa supaya kerajaan memansuhkan akta yang sedia ada kononnya ianya menindas hak kebebasan bersuara bagi rakyat.

Tetapi hari ini bila seorang blogger menyiarkan klip video, artikel yang melibatkan serta menjatuhkan reputasi individu dalam parti mereka. Puak Haramnirojjin ini cepat-cepat menggesa supaya blogger terbabit ditahan dibawah undang-undang serta akta yang diperuntukkan.

Ringkasnya.....

Cakap tak serupa bikin..

Hari ini boleh, esok tak boleh..

Hari ini depan, esok belakang..

Hari ini amoi, esok lelaki pun bolehhhhhh.......


Double Y : Sorry Yus, SKMM sibuk handle kes Rais Yatim.. mana ada masa nak layan lu.. puak lu sendiri cakap Rais Yatim guna SKMM demi kepentingan peribadi sebelum ni.. lupa kaaaa? Kah Kah Kah!

3 comments:

PAPA GOMO said...

terbaik bro..ulasan yang menarik... apa pun si yusmadi ni memang bangang..ha ha ha

kita tunggu game seterusnya beb

mazri said...

bia dia bodoh kan diri dia sendiri PapaGomo.....ulasan Double Y ni pun dah menjawab soalan YB bangan tuh...

Anonymous said...

Pak Lebai ni kan ma'aksum, mana ada buat salah. Heheh...kena sebijik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...