BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, February 28, 2013

[VIDEO] : WOW! Port Karaoke Kedua di Kelantan Didedahkan! - #SaveKelantan #TukarKelantan



Hahaha...

"Ini baru jolor, supo kelab doh!"

Rakaman terbaru karaoke terbuka sebagaimana dipaparkan dalam video di atas adalah video kedua yang didedahkan oleh blog TUKAR-KELATE! selepas video goyang gerudi semalam. Menurut penulis port karaoke yang menjadi pilihan golongan agak berusia di Kelantan itu pernah didedahkan oleh kickdefella sebelum ini.

Jika pernah didedahkan, bagaimana pusat tersebut mampu beroperasi sehingga kini? Lebih menghairankan ia mampu beroperasi sehingga jam 4.00 pagi?

Blog TUKAR-KELATE!
Sebagaimana kami nyatakan kami mempunyai bukti bahawa terdapat 17 pusat hiburan haram, ini baru sebahagian yang kami dedahkan untuk membuka mata Tok Guru Nik Aziz yang hanya tahu mengkritik pemimpin BN seolah-olah pentadbirannya selama 23 tahun berjaya menerapkan nilai-nilai Islam kepada rakyat Kelantan.

Dua video ini jelas membuktikan bahawa Nik Aziz Nik Mat yang memegang rejim pemerintahan Kelantan, seorang ularmak gagal menerapkan nilai Islam sebenar kepada rakyat Kelantan!

Jangan nopak Tok Guru deh!

Kalu nok nopat pun tunggu 15 lagi rakaman yang lagi syiok dan panas yang akan kami keluarkan di masa akan datang...

Negeri Serambi Mekah, nyanyian dan hiburan secara terbuka sehingga Subuh?
         Baca kesudahan Kelantan Darulkaraoke 'SINI' 

Wednesday, February 27, 2013

#ManifestoBukanJanji : Nik Aziz Monyok Royalti Minyak Tiada Dalam Manifesto #PenipuRakyat


Lihat wajah sayu Tok Guru Nik Aziz dan juga Hadi Awang...

Kenapa mereka kelihatan tidak ceria ketika mengumumkan manifesto PRU13 kelmarin?

Kasihan!

Tapi walau apa pun yang berlaku, jangan sesekali mengaku setiap kali melakukan kesalahan atau kesilapan!

Mungkin itulah prinsip yang diamalkan oleh setiap pemimpin pembangkang, mereka sama sekali tidak akan mengaku apa saja kesilapan yang dilakukan malah segala kesilapan yang berlaku, mereka akan segera memindahkan kesalahan tersebut kepada seteru mereka iaitu UMNO.

Teknik 'transfer' ini dilihat amat berkesan untuk menutup segala kesilapan yang berlaku, jika UMNO tidak dapat dipersalahkan di atas kesilapan yang berlaku, paling tidak pun mereka akan menyalahkan sistem komputer sebagaimana yang berlaku dalam pemilihan CEC tempoh hari di mana DAP menyatakan kesilapan perkiraan undi adalah disebabkan sistem excel.

Jika pemilihan CEC tempoh hari, DAP menyalahkan excel, kali ini pencetak pula dipersalahkan ekoran ketiadaan tuntutan royalti dalam manifesto PRU13 yang dicetak oleh mereka. Maka puak pejuang NGOk R yang bengong-bengong ini percaya bulat-bulat apa yang dikatakan oleh pemimpin mereka.


Hahaha...

Hoi bengong!

Mana mungkin manifesto yang dirangka berbulan lamanya melibatkan tiga parti dalam pakatan pembangkang terlupa untuk memasukkan royalti dalam manifesto mereka, selain itu tidak mungkin pihak tertentu tidak menyemak semula setiap janji dalam manifesto sebelum menghantar kepada pihak pencetak?

Sebenarnya tuntutan royalti bagi Kelantan tidak dimasukkan kerana ia memang tidak sah dari perundangan, dah banyak kali tulis. Malas nak tulis panjang-panjang kita layan filem Tiga Bedul di Kelantan :



Kakahkahkah!

Malu budok-budok jah!

Dari blog TUKAR-KELATE! :
"Manifesto Pakatan Rakyat yang dibentangkan pada Konvensyen Pakatan Rakyat yang baru sahaja diadakan di Selangor cuma menyatakan pembayaran royalti minyak sebanyak 5% hingga 20% kepada Sabah dan Sarawak. 

Mungkin cuma Sabah dan Sarawak disebut bagi mendapatkan sokongan rakyat Sabah dan Sarawak kerana dua negeri tersebut adalah kubu kuat Barisan Nasional sejak dahulu. 

Pakatan Rakyat semalam mengakui 'terlepas pandang' isu royalti dalam cetakan. Kata Dr. Dzulkefly Ahmad, berlaku kesilapan di pihak pencetak yang menyebabkan tuntutan royalti minyak untuk negeri pengeluar minyak tidak dimasukkan dalam manifesto 'Pakatan Harapan Rakyat' versi cetak.
Manifesto Pakatan Rakyat yang dibentangkan pada Konvensyen Pakatan Rakyat yang baru sahaja diadakan di Selangor cuma menyatakan pembayaran royalti minyak sebanyak 5% hingga 20% kepada Sabah dan Sarawak.  
Mungkin cuma Sabah dan Sarawak disebut bagi mendapatkan sokongan rakyat Sabah dan Sarawak kerana dua negeri tersebut adalah kubu kuat Barisan Nasional sejak dahulu. 
Pakatan Rakyat semalam mengakui 'terlepas pandang' isu royalti dalam cetakan. Kata Dr. Dzulkefly Ahmad, berlaku kesilapan di pihak pencetak yang menyebabkan tuntutan royalti minyak untuk negeri pengeluar minyak tidak dimasukkan dalam manifesto 'Pakatan Harapan Rakyat' versi cetak. 
Baca lagi....

[VIDEO] : Aksi Dangdut Tak Jauh Dari Rumah Nik Aziz Sendiri! - #BoLaWei #TukarKelantan



Panas!

Nik Aziz dan juga MKPB - Bandaraya Islam mungkin tidur sehingga tidak tahu bahawa di Kelantan terdapat 17 pusat 'karaoke' yang berselindung di sebalik kedai makan dan juga restoran. Selain ditemani dengan bunyi muzik yang kuat, pergaulan bebas di antara lelaki dan wanita juga berlaku di khayalak ramai dan yang lebih memalukan ia berlaku hanya 600 meter dari rumah Nik Aziz!

Blog TUKAR-KELATE! :
Malah kami juga mempunyai bukti bahawa di Kelantan terdapat sebanyak 17 buah karaoke yang beroperasi sehingga jam 4.00 pagi malah ada yang beroperasi 24 jam.

Tujuan kami bukanlah untuk mengaibkan atau menutup periuk nasik pihak-pihak terbabit, namun apa yang kami ingin paparkan adalah kegagalan PAS di negeri yang diberi gelaran Serambi Mekah yang mana rakyatnya dikatakan telah diberikan ilmu Islam sejak PAS memegang tampuk pemerintahan negeri tersebut pada tahun 1990.

Paparan video ini hanya sebahagian daripada maksiat yang berlaku di khayalak ramai, di mana sehingga kini ia masih berlaku tanpa dikenakan sebarang tindakan oleh penguatkuasa MPKB-BRI.
Baca selanjutnya 
YY : Bo la weii.. bo la weii...  

Monday, February 25, 2013

[VIDEO] : Guru Menangis Kerana Melihat Tindakan Tidak Bertamadun Geng 'R' - #TukarKelantan



Tindakan tidak bertamadun yang menyebat patung 'Tok Pa' tempoh hari membangkit perasaan benci warga pendidik terhadap mereka. Rakaman mengejut ini dirakam ketika program bersama guru-guru kaunselor di sekitar Kelantan.

Tanpa disangka-sangka seorang guru wanita bangun meluahkan rasa sedih beliau di atas tindakan tersebut, sebagai seorang guru mereka tidak mendidik rakyat Kelantan untuk menjadi biadap. Aksi guru wanita itu membuatkan dewan sebak seketika sehingga menarik perhatian para wartawan.

Dalam pertemuan itu juga, seorang guru yang berkhidmat lebih 25 tahun ditukarkan ke sebuah sekolah yang dipenuhi pengikut PAS hanya kerana mengkritik PAS kerana tidak menunaikan janji yang dibuat untuk menaik taraf sekolah.

Inilah realiti yang berlaku di bawah pentadbiran PAS Kelantan sepanjang 23 tahun pentadbiran mereka, tindakan tidak bertamadun puak NGOk 'R' tempoh hari persis tindakan puak Syiah. Mungkin ini Islam yang disuntik oleh Nik Aziz sejak memegang tampuk pemerintahan Kelantan sejak tahun 1990.

Terima kasih NGOk 'R' -  lagi banyak kamu buat benda bodoh macam ini, lagi ramailah golongan atas pagar menolak kamu.

TUKAR Kelantan kepada BN PRU13!

Sunday, February 24, 2013

[VIDEO] : Ketika Zaman BN Percuma, Tapi Selepas PAS Menang Caj Sewa Dikenakan! - #TukarKelantan



Ikuti antara siri kezaliman yang dilakukan oleh regim PAS Kelantan, tapi semua itu berubah selepas PAS mula memerintah negeri Kelantan bermula pada tahun 1990. Tapak yang digunakan oleh Persatuan Pemandu Teksi Pasir Puteh yang dulu percuma telah dikenakan caj sewa.

Jika bayaran sewa yang diminta tidak dikenakan, para pemandu teksi ini perlu memindahkan operasi mereka, ini antara siri-siri kezaliman regim PAS di Kelantan.

Kezaliman yang tidak pernah diketengahkan oleh media, kini akan dipertontonkan satu persatu untuk membuka mata rakyat Kelantan yang telah diperbodohkan selama 23 tahun!

Saturday, February 23, 2013

#RCISabah : Lagi Fakta Yang Tidak Disiarkan - 1.1 Juta Nama Pemilih Dikeluarkan Oleh SPR!


Sambung kembali Prosiding Suruhanjaya di Raja yang ditubuhkan bagi menyiasat kebanjiran pendatang asing di Sabah yang memulakan prosiding pertama pada 14 Januari yang lalu, manakala prosiding kedua diadakan 29 Januari hingga 1 Februari sebelum menyambung prosiding ketiga yang berlangsung 22 Februari hingga 23 Februari 2013. (hari ini)

Laman blog ini antara yang mengulas kenyataan saksi tanpa 'spin' sebagaimana dilakukan oleh Malaysian Insider, rujuk [artikel 1, artikel 2, artikel 3, artikel 4, artikel 5, artikel 6, artikel 7]

Prosiding ketiga RCI yang berakhir petang tadi mendengar kenyataan dari 8 orang saksi iaitu SP56 hingga SP62 - seperti biasa pelbagai kenyataan direkodkan daripada saksi-saksi yang dipanggil.

Namun keterangan ada beberapa keterangan dan fakta penting dalam prosiding ketiga RCI yang memang tidak akan disiarkan Harakah Daily dan juga Suara Keldaian adalah mengenai 1.1 juta nama pemilih telah dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia atas pelbagai sebab.

Ok ini menarik, kerana SPR sering kali dilabel sebagai agen BN, SPR merestui orang asing mengundi serta banyak lagi fitnah yang dilemparkan pembangkang kepada agensi tersebut.

Menurut saksi ke-58 (SP58) Shafee Sajat yang bertugas sebagai KPUS Bahagian IT, Suruhanjaya Pilihan Raya sejak tahun 2008, beliau memberitahu ketika menjawab soalan 51, 52, 53 dan 54 RCI dimaklumkan ;
Soalan : Untuk mengundi, bolehkah seseorang pemilih guna dokumen lain selain KP biru?  
SP 58 : Saya tidak berani beri kenyataan, takut tersilap. 
Soalan : Ada tak statistik pembersihan yang terkini   
SP58 : Ada buat statistik berdasarkan yang mana telah direkod dalam sistem sahaja, iaitu mulai 2005 hingga sekarang. Hingga suku ketiga 2012, seingat saya ada lebih kurang 1.1 juta dikeluarkan atas pelbagai sebab. 
Soalan : 1,133,279 untuk seluruh malaysia telah dikeluarkan dari daftar pemilih. Untuk Sabah, berapa? 
SP58 : 78,340 
Soalan : Boleh sahkan 979,943 adalah disebabkan oleh kematian?  
SP58 : Ya
1.1 juta nama pemilih dikeluarkan daripada jumlah tersebut sebanyak 78,340 nama pemilih telah dikeluarkan atas pelbagai sebab dan daripada 1.1 juta nama pemilih dari seluruh negara sebanyak 979,943 nama pemilih dikeluarkan atas sebab kematian.

Bersambung...

[FOTO] : Rakyat Sepanjang 2 Kilometer, Bukti PAS Semakin Ditolak - #TukarKelantan


Semalam sempat mengunjungi ceramah anjuran UMNO Bahagian Wakaf Bharu bersama rakan facebookers Pemuda UMNO Wakaf Bharu dan sahabat-sahabat dari Gerakan TUKAR. Apabila tiba saja di tapak ceramah saya agak terkejut melihat jumlah hadirin yang berada di situ.

Pada jangkaan saya jumlah yang hadir sekitar 3,000 orang, anggaran ini dibuat berdasarkan laluan yang terpaksa saya harungi untuk mendekati pentas utama iaitu hampir 2 kilometer panjang. Daripada yang khusyuk duduk di atas kerusi sehinggalah ada yang sanggup berdiri dan tidak berganjak sehingga selesai ceramah tersebut.

Selain itu perkara yang paling menarik perhatian saya adalah rakyat Kelantan mula berani mengutuk Nik Aziz setiap kali kenyataan Nik Aziz ditayangkan kepada mereka.


Antara laungan yang dibuat adalah "Nik Ajis hidung belok", "Nik Ajis pecatlah pioh (kopiah), serta pelbagai lagi ejekan yang keluar daripada mulut rakyat Kelantan termasuk makcik-makcik yang hadir. Saya berani katakan bahawa PAS benar-benar terkesan dengan gerakan yang dilakukan oleh BN di Kelantan.


Ini kerana sebelum ini amat sukar malah boleh dikatakan rakyat Kelantan lebih-lebih lagi atas pagar begitu menghormati Nik Aziz, jangan mimpilah mereka akan mengutuk atau mencela manusia bernama Nik Aziz.

Malah jika ada kanak-kanak yang tersasul bercakap mengenai Tok Guru rakyat Kelantan akan memarahi kanak-kanak tersebut seolah-olah kanak-kanak itu melakukan jenayah besar.

Tapi kini, rakyat Kelantan mula sedar - mereka sedar bahawa Nik Aziz bukanlah ularmak yang mahu perjuangkan Islam. Tetapi lebih kepada memperjuangkan dendam peribadinya kepada UMNO. Maka tidak hairanlah jika hari ini Nik Aziz kata penerima BR1M itu umpama haiwan, esok-esok dia akan kata haiwan menantunya sendiri.

Tolong rahsiakan foto ini dari Nik Aziz Nik Mat, kerana saya khuatir jantung bateri beliau berhenti berdenyut.

Hahaha...

Melihat situasi ini, maka tepat sekali kajian yang dibentangkan dalam mesyuarat sulit PKR bahawa sokongan  rakyat Kelantan kepada PAS sekarang turun kepada 47% - manakala sokongan kepada BN dan Tok Pa meningkat kepada 53% di mana situasi ini amat membimbangkan mereka!




Boh acu kelih ceramah PAS minggu lepas di Pasir Tumboh :


Nok kelih foto-foto ceramah PAS yang lain [KLIK]

[KLIP LAGU] : Royalti Minyak - Kalu Takdok Orang Ajar Sesat, Berat!


Cakap berdegar-degar kononnya Tok Pa belum wujud semasa perjanjian royalti minyak dibuat, tapi dia lupa yang dirinya juga belum lagi wujud ketika itu.

Gara-gara penerangan video penerangan isu royalti minyak berdasarkan akta-akta yang telah termaktub oleh Tok Pa tempoh hari, puak R nampaknya kepanasan sehingga mengeluarkan video provokasi kepada Tok Pa.

Inilah baka tak cerdik, bila orang bagi hujah dan dia tak mampu jawab. Dia akan ajak bertumbuk, pendek kata macam budak sekolah. Kena ejek sikit terus ajak bertumbuk.

Hahaha

Nah! ambik lagu khas untuk puak 'R' :



Hahaha...

Ptuih!

Debat dulu dengan kickdefella lah baru cerita pasal Tok Pa!

Friday, February 22, 2013

[VIDEO] : #SKT2013 Diterima Anak Muda Kelantan, Aura #TukarKelantan Makin Kuat, NGOk R Gigit Jari!



Gelombang perubahan semakin kuat di Kelantan lebih-lebih lagi apabila Skuad Kembara TUKAR (#SKT2013) seramai 300 buah motorsikal dan 7 buah kereta itu mula menjelajah ke beberapa bahagian di negeri Kelantan dalam usaha mereka untuk menyedarkan rakyat Kelantan di atas segala penipuan regim PAS sepanjang memerintah Kelantan selama 23 tahun.

Bermula di Kota Bharu, skuad SKT2013 dan melalui Pasar Siti Khadijah, Pintu Geng, Wakaf Che Yeh sebelum ke Kubang Kerian petang tadi. Gerakan TUKAR yang dipengerusikan oleh Kamarudin Kasim dilihat semakin diterima oleh rakyat Kelantan terutama anak muda berbeza dengan perhimpunan yang dibuat oleh NGOk 'R' di mana kurang mendapat sambutan oleh rakyat Kelantan.



Nampaknya Presiden NGOk R bersama 30,000 pengikutnya (dia kata bukan aku kata) hanya mampu melihat gerakan Gelombang Merah TUKAR melintasi jalan-jalan utama di Kelantan sambil mengigit jari.

Aura di Kelantan semakin kuat memihak kepada BN, selagi tiada kes 'cah keting' saya percaya Gelombang Merah TUKAR yang dibawa oleh Dato Sri Mustapa Mohamed mampu menghentikan jantung bateri TG Nik Aziz Nik Mat.

Hahaha..

Nota Tapak Kaki Tok Guru : Dokumen apa yang dimusnahkan oleh seorang Setiausaha Sulit kepada....jeng..jeng...jeng!


[VIDEO] : PANAS! Gara-Gara Tak Nak Jadi 'Haiwan' Duit #BR1M Diserahkan Kepada Tabung PAS #TukarKelantan



"Nak tengok sejauh mana keikhlasan tuan-puan, hok (sesiapa) buleh pitih (duit) BR1M kito pakat bui (bagi) kok (kepada) PAS pulok"

Itulah yang diminta oleh seorang penceramah PAS ketika siri ceramah mereka yang dibuat di sekitar Pantai Cahaya Bulan, yang turut dihadiri oleh Mat Sabu. Dalam ceramah tersebut, penceramah tersebut meminta ahli PAS yang dapat duit Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) menyumbang duit tersebut kepada tabung PAS yang dilancarkan oleh jentera PAS cawangan Semut Api.

Inilah kerja gila PAS, duit sumbangan yang kerajaan berikan untuk meringankan beban rakyat, tetapi orang PAS yang bodoh lagi bangang, setiap hari mereka melalak mengatakan barang naik, harga naik, cukai naik, air kepala takuk Mat Sabu naik serta pelbagai lagi fitnah untuk menggambarkan Barisan Nasional (BN) tidak memahami jerit-perih rakyat bawahan.

Tetapi apabila BN membantu rakyat dengan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) bertujuan meringankan beban rakyat, mereka pula yang menyusahkan rakyat!

Dalam diam-diam wang rakyat diperas untuk memenuhi tabung milo mereka atas nama jihad, (jihad kepala takuk Mat Sabu barangkali). Mula-mula samakan penerima BR1M dengan binatang, selepas itu 'binatang' ini pula dikerah untuk memenuhi tembolok mereka.

Sampai bila rakyat Kelantan hendak diperbodohkan?

Sampai bila rakyat Kelantan hendak 'diperlembukan'?

Dasar PAS, dasar apa?

Emang dasar...emang dasar...

PAS memang BAJINGAN!

Nota tapak kaki Tok Guru : SUK Sultan Kelantan tengah buat apa sekarang? Bakar fail? clear fail? jeng...jeng..jeng!

[VIDEO] : @saifulapek Buat @datosahol Pecah Perut Sepanjang #JDAB2013 di Kelantan!


Tak senang duduk Skuad JDAB2013 gara-gara Saiful Apek punya pasal!

Gelak tak sudah-sudah...

Tengok muka pun dah gelak, asal gelak saja mesti time muka apek ade...

Hahaha...

Alhamdulillah...

Untuk kali kedua saya berkesempatan bersama-sama Skuad JDAB2013 menjelajah tiga lokasi utama di negeri Kelantan iaitu Bachok, Jeli dan Tanah Merah setelah berjaya membantu hampir 2,000 pelajar lepasan SPM ketika JDAB2012 yang lalu.


Misi membantu anak-anak Kelantan oleh JDAB2013 bermula seawal jam 8.00 pagi, sebaik dilepaskan oleh Naib Canselor UiTM sendiri iaitu Datuk Seri Prof. Ir. Dr. Sahol Abdul Hamid, skuad JDAB menuju ke Pasar Jelawat, Bachok di mana seramai 32 orang pelajar telah berjaya menempatkan diri mereka di UiTM.

Masyarakat di sekitar Pasar Jelawat, Bachok menyambut baik ketibaan Skuad JDAB2013 yang turut disertai oleh barisan artis popular seperti Saiful Apek, Adira AF, Danny dan Syed Aiman.

Bertempat di Kedai Kopi Poo seramai 22 orang pelajar lepasan SPM manakala 10 daripada mereka terdiri daripada pelajar yang gagal melanjutkan pengajian di peringkat ijazah memperolehi peluang kedua membuktikan kebolehan mereka di UiTM.


Berbeza dengan JDAB2012, kali ini pihak UiTM turut membawa dua buah bas khas yang diubah suai menjadi klinik bergerak Optometri serta Klinik Pergigian yang turut menyerdiakan khidmat pemeriksaan mata dan gigi secara percuma.





Kemuncak jelajah JDAB2013 di Kelantan turut dimeriahkan dengan sambutan 5,000 pelajar UiTM yang berkumpul di Sek.Men. Belimbing, Tanah Merah.

Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Destini Anak Bangsa - Mohd Aizuddin 
Usaha murni UiTM ini makin diterima baik oleh masyarakat Kelantan berbanding dengan tahun lalu, di mana terdapat penyokong parti politik tertentu bertindak mengherdik para sukarelawan JDAB hanya kerana gambar PM DS Najib Tun Razak tertera di dinding bas.



Lagi cerita & koleksi foto-foto sepanjang Jelajah Destini Anak Bangsa [KLIK]

Wednesday, February 20, 2013

#TukarKelantan : TG Nik Aziz Terkejut Melihat Meteor Melintasi ROCKET Ketika Pulang Dari Umrah!


Baru-baru ini dunia dikejutkan dengan meteor yang jatuh di Russia sehingga meletuskan letupan kuat dan mencederakan 400 orang yang tinggal di kawasan berdekatan. Situasi panik umpama babak dalam filem  'Tranformers' itu mengakibatkan keadaan trafik di bandar Chelyabinsk tergendala.

Itu fenomena luar biasa di Russia...

Pada 15 Februari fenonema luar biasa juga berlaku di Kelantan di mana seramai 10,000 rakyat Kelantan keluar berhimpun menunjukkan sokongan dan kesediaan mereka untuk 'TUKAR' kerajaan PAS Kelantan kerana sudah jemu dibuai mimpi yang tak sudah-sudah.

Selang sehari selepas itu fenomena Gelombang Merah merebak pula ke Stadium Bukit Jalil di mana 15,000 anak Kelantan berkumpul menyatakan sokongan mereka kepada gerakan TUKAR yang ingin mengubah nasib anak-anak Kelantan.

Mungkin terkesan dan melihat gerakan rakyat terutama anak muda Kelantan itu bakal menjejaskan tampuk pemerintahan rejim PAS di Kelantan, maka satu perhimpunan dianjurkan oleh PAS dengan slogan 'We Love Tok Guru'.

Kepulangan Tok Guru dari umrah hari ini disambut dengan banner 'We Love Tok Guru' yang menghiasi perkarangan Lapangan Terbang Pengkalan Chepa. Namun menurut sumber dalaman Mursyidul Am parti 'Isle' itu dikatakan berkecil hati kerana logo ROCKET mengatasi logo BULAN yang diperjuangkan olenya selama ini.




Hahaha...

Demo tiru 'We Love PM'...

Kito dok kato gapo...

Kito cuma nak royak, demo kato 'We Love Tok Guru'

Kito kato 'Bo La Weii Tok Guru'.




Tuesday, February 19, 2013

[VIDEO] : Piya Dengan Apek Pun Sokong PM @NajibRazak - Bo La Wei...










#HAK2013 : Bacaan Penganut PAS Sahaja - Apa Beza Daud Su Kibar 'ROYALTI' Dengan Piya Kibar 'TUKAR'


Bo la weii...(sudah-sudahlah)

Itulah pesanan PM kepada PAS Kelantan yang telah menipu rakyat Kelantan dengan pelbagai janji tetapi tidak satu pun ditunaikan ketika bersama 15,000 anak-anak Kelantan di Himpunan Perdana Anak Kelantan (HAK2013) semalam.

Iaitu selepas satu hari Himpunan Tukar Kelantan yang berjaya dihadiri oleh 10,000 rakyat pelbagai latar belakang pada 15 Februari yang lalu.

Menariknya dalam Himpunan Perdana Anak Kelantan semalam, Kapten The Red Warriors Badri atau Piya dikecam teruk gara-gara mengibar bendera TUKAR. Saya juga terdengar dari rakan bahawa Piya antara yang bersemangat sehingga beliau berdiri di atas kerusi sambil mengangkat playkad 'We Love PM'.

Mungkin disebabkan tindakan ini pelbagai cemuhan dan maki-hamun dilemparkan oleh pengikut PAS melalui laman-laman facebook yang mengumpulkan peminat TRW.

Ada juga pengikut PAS totok yang mengatakan bahawa Piya 'pembelot' kepada penyokong TRW hanya kerana mengibarkan bendera TUKAR. Pelbagai alasan diberikan, mempolitikkan sukanlah, mempolitikkan bola sepak serta banyak lagi alasan hanya mahu menghukum Piya.

Betullah orang kata PAS ini memang jumud, masih berfikiran ortodoks serta tidak memahami konsep demokrasi yang sebenar. Mereka marahkan Piya yang menghadiri Perhimpunan Perdana Anak Kelantan serta mengibarkan bendera 'TUKAR' tetapi mereka memuja dan mengagungkan tindakan Daud Su yang dahulu tersilap mengibarkan bendera 'ROYALTI'.



Tengok sikit bagaimana pengikut PAS totok yang diketuai oleh bekas 'kaki ubat batuk' Pojie (jangan marah boh! haha)

KLIK IMEJ UNTUK LEBIH JELAS



Hahaha..

Bodoh sungguh orang-orang PAS ini, dalam prinsip negara demokrasi kita sepatutnya menghormati hak setiap individu untuk menyertai, menganggotai atau menyokong mana-mana organisasi hatta orang Melayu mahu menyokong DAP sekalipun.

Jika tindakan Daud Su mengibarkan bendera R dahulu dijulang dan diagungkan-agungkan oleh pengikut NGOk ROYALTI kenapa mereka kepanasan marahkan Piya yang mengibarkan bendera 'T'.

Persoalannya apa beza 'R' dan 'T'?

'R' adalah sebuah gerakan yang didalangi oleh PAS Kelantan kononnya untuk menuntut hak royalti dari kerajaan untuk anak-anak Kelantan, manakala 'T' pula adalah sebuah gerakan yang umum mengetahui ia merupakan gerakan pro-UMNO yang bergerak menuntut kerajaan negeri PAS menunaikan janji-janji yang dibuat sepanjang pemerintahan dan juga menuntut hak TANAH yang dipajak kepada orang luar.

Itulah perbezaan antara 'R' dan 'T'...

Manakala kedua-dua gerakan ini pula dilihat mempunyai satu kesamaan iaitu kedua-duanya dilihat berjuang dan bergerak menuntut hak rakyat Kelantan.

Jadi, apa salahnya seorang pemain bola sepak yang juga anak jati Kelantan menyokong gerakan yang memperjuangkan hak rakyat Kelantan?

Jika benar Piya menyokong UMNO/BN sekali pun itu adalah hak beliau, mungkin kerana dirinya sedar bahawa individu yang bertanggungjawab membangunkan bola sepak Kelantan adalah hasil kebijaksanaan Tan Sri Annuar Musa, Ketua UMNO Bahagian Ketereh bukan orang PAS.

Jadi tidak perlu hairan jika benar Piya menyokong rakyat Kelantan 'TUKAR' kerajaan PAS kepada BN, ini semua berlaku kerana sikap munafik PAS sendiri yang menjanjikan stadium baru untuk TRW di Merbau tetapi sehingga kini, stadium entah ke mana, tanah pun entah ke mana.

Sebaliknya PM DS Najib Tun Razak pula yang berjanji akan membina stadium baru dan dimasukkan dalam manifesto Pilihan Raya akan datang, tetapi sama ada BN menang atau tidak rakyat Kelantan usah khuatir kerana BN sentiasa menepati janji yang dibuat.

Stadium tersebut sudah dalam perbincangan pun, cuba baca Facebook Tan Sri Annuar Musa :


Belum pun kepimpinan kerajaan negeri di TUKAR kepada BN,  kita bakal melihat sebuah stadium baru dan juga masjid paling besar di negeri Kelantan, apa akan berlaku jika kita TUKAR kepada BN?

Mana satu kita hendak lihat, tokong besar atau masjid besar?

Sebenarnya Piya pun nak main dalam stadium baru boh!

Sampai bilo nok nyepak bola dalam stadium hok samo, jadi baiklah kito TUKAR!

Hahaha...

Friday, February 15, 2013

[VIDEO] : Kota Bharu 'Lumpuh' Gara-Gara #GelombangMerah #TukarKelantan



Pergh!

Tukar! Tukar! Tukar kerajaan PAS Kelantan kepada BN!

Itulah laungan yang bergema di tengah-tengah bandar Kota Bharu petang tadi apabila 10,000 rakyat Kelantan berkumpul di Perkarangan Bangunan Perhubungan UMNO Negeri  menyatakan sokongan mereka kepada Gerakan TUKAR yang kini berjuang menuntut hak anak-anak Kelantan.

Gelombang Merah bakal menghantui PAS dalam PRU13!

Tukar! Tukar! Tukar adalah Hijrah...

Tukar adalah demi negeri Kelantan!

Tukar Tok Guru yang sudah uzur kepada Tok Pa yang sentiasa berjuang untuk memastikan kesenangan anak-anak Kelantan!



LIVE #HTK2013 - Laungan #TukarKelantan Gegarkan Bandar Kota Bharu!


Foto terkini dari Himpunan Tukar Kelantan 2013 (HTK2013) yang diadakan di perkarangan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan di mana HTK2013 sedang berjalan, di mana konvoi daripada beberapa tempat sedang dalam perjalanan dan dijangka ia bakal menghimpunkan 8,000 rakyat Kelantan yang bangkit untuk menuntut hak mereka.





Kemaskini akan menyusul!

Gelombang Merah!

TUKAR KELANTAN PRU13!

#HTK2013 - Kebangkitan Rakyat Menentang Regim PAS Kelantan #TukarKelantan


Setelah 23 tahun diperbodohkan oleh kepimpinan Islam palsu PAS...

Kini mereka bangkit...

Bangkit menuntut HAK...

HAK sebagai rakyat Kelantan...



ESOK!

3.00 petang!

Perkarangan Bangunan UMNO Negeri Kelantan!

Kembalikan HAK kepada yang berhak!



Wednesday, February 13, 2013

[VIDEO] #TukarKelantan : Undi UMNO/BN Adalah WAJIB - Haram Beri Undi Kepada DAP!



Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini yang dianggotai para ulama, tok guru pondok, imam dan ustaz muda membuat pengisytiharan bahawa memberi undi kepada Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah haram.

Pertubuhan itu iaitu Minda Pondok, Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (Ummati), Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK) dan Pendita turut menegaskan bahawa perjuangan menentang Pas adalah jihad kerana mengundi parti itu bermaksud menyokong DAP yang merupakan parti cauvinis yang menolak Islam dan memperjuangkan sekularisme.

Sehubungan itu, kesemua NGO berkenaan yang diwakili pemimpin masing-masing berjanji akan menyediakan satu dokumen lengkap berhubung pengisytiharan tersebut untuk diberikan kepada raja-raja Melayu dan Majlis Fatwa Kebangsaan agar dapat dibincangkan dan menyelesaikan kekeliruan yang ditimbulkan oleh Pas selama ini.

Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah yang juga Penasihat Minda Pondok berkata, kegagalan Pas mempertahankan Islam terutama penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam tidak boleh dimaafkan sama sekali, malah demi politik para pemimpin Pas seolah-olah jahil agama.



"Membiarkan kalimah Allah digunakan seperti itu berdosa dalam hukum. Maknanya kita mesti mempertahankan kalimah Allah dan akidah orang Islam, dalam pilihan raya umum kita mahu perdana menteri dan timbalannya orang Islam maka di sinilah kita berjihad, kita jangan undi Pas.

"Saya bercakap mempertahankan kalimah Allah, saya rujuk empat kitab mazhab, kitab tafsir, kitab fekah dan banyak lagi rujukan. Boleh dikatakan menyeluruh kitab saya rujuk tetapi mereka tuduh saya jahil.

"Kesemua kitab ini menyebut bahawa kalimah Allah tidak boleh disekutukan, tidak boleh digunakan selain untuk agama Islam dan untuk mendaulatkan Islam. Ia adalah kalimah suci jadi kenapa kata saya jahil," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Menurut Abdullah, Pas juga perlu ditolak kerana menyatakan sokongan padu kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut menyokong hasrat DAP meskipun bertentangan dengan keputusan Majlis Syura Ulama Pas.

"Orang seperti Anwar ini kami orang pondok tidak boleh terima kerana terlalu nyata kepada kami satu daripada itu (perjuangan Anwar) adalah membenarkan kalimah Allah (digunakan oleh bukan Islam)," katanya.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Minda Pondok, Mohd. Syamsul Mohd. Yusoff al-Hafiz berkata, kerjasama Pas dalam pakatan pembangkang yang kononnya atas nama tahaluf siyasi sebenarnya pada nama semata-mata, sebaliknya apa yang berlaku adalah Pas hanya kuda tunggangan DAP.

"Tahaluf siyasi Pas adalah haram maka wajib kita menolak mereka atas beberapa fakta antaranya Pas bukan parti dominan dalam pakatan dan kerajasama itu dibuat dengan parti DAP yang kita tahu menolak penubuhan kerajaan Islam.

"Sebelum bertahaluf siyasi, perjuangan Pas adalah menubuhkan negara Islam, ingin melaksanakan hudud, persaudaraan sesama Islam tetapi selepas itu matlamat mereka berubah iaitu mahu kerajaan berkebajikan, hudud bukan lagi agenda utama dan mendoakan kemusnahan sesama Islam.

"Tahaluf siyasi yang sebenar telah jelas kita lihat dalam Barisan Nasional (BN) iaitu UMNO adalah 'imam' manakala MIC dan MCA adalah 'makmum' yang akan bersama-sama berjuang atas arahan imam," tegasnya.

Ahli Jawatankuasa Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK), Mohd. Zawawi Awang pula berkata, permintaan DAP supaya kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam sama seperti yang berlaku di Indonesia apabila ramai masyarakat Islam negara itu menyokong pemikiran sekular.

Beliau memberikan contoh sebuah video yang dimasukkan ke dalam laman Youtube bertajuk 'Bible dalam bahasa Arab' yang dirakam di Institut Teologi Kalimatullah di Jakarta tentang bagaimana seorang pelajar Kristian membaca Bible dalam bahasa Arab di sebuah gereja.

"Gerakan ini sebenarnya sudah bermula berpuluh tahun dulu dan perkara sama kini cuba dibawa masuk ke Malaysia secara senyap-senyap tanpa kita sedari.

"Gerakan ini berjaya di Indonesia yang rakyatnya kira-kira 300 juta orang, jadi bayangkanlah jika kita membiarkan mereka bergerak di Malaysia pasti lebih mudah kerana rakyat kita cuma kira-kira 28 juta," tambahnya. - Utusan Malaysia

Tuesday, February 12, 2013

Bekas ADUN PAS Turut Terima #BR1M - Cuba Belajar Ucap #TerimaKasihBN


Kita selalu dengar BN pilih bulu...

BN pilih kroni mereka sahaja untuk dibantu...

Malah pelbagai tuduhan yang sering dilemparkan oleh pembangkang terhadap kerajaan BN. Tetapi secara diam-diam mereka juga yang turut beratur menagih bantuan kerajaan.

Hari ini pengagihan BR1M turut 'dimeriahkan' dengan kehadiran Ustaz Jak atau Mohd Zaki Ibrahim iaitu bekas ADUN PAS kerusi N38 DUN Kuala Balah, Kelantan. (gambar atas).

Bukan niat mahu mempertikaikan bantuan yang diterima, sebagai rakyat Malaysia yang menepati syarat-syarat yang ditetapkan. Memang wajar bantuan tersebut dihulurkan kepadanya yang hidup dengan pencen tidak sampai RM3,000 sebulan walaupun dia totok pembangkang.

Cuma kita nak cakap BN ini tak pernah pilih bulu dalam membantu meringankan beban rakyat hatta mereka itu bekas wakil rakyat PAS yang siang malam kerjanya mengutuk UMNO/BN.

Agak-agak Ustaz Jak ucap "terima kasih" tak tadi?



[VIDEO] : Bangunan Misteri di Belakang Rumah TG Nik Aziz - Rumah Atau Istana?


Rumah kayu berwarna hijau yang terletak di Pulai Melaka antara 'produk' yang dijual oleh PAS bagi membuktikan bahawa pemimpin mereka semuanya hidup dalam  keadaan yang zuhud.

Keadaan rumah kayu tersebut dibandingkan pula dengan rumah milik kerajaan iaitu kediaman rasmi Perdana Menteri di Putrajaya semata-mata mahu menunjukkan jurang perbezaan di antara pemimpin PAS dengan pemimpin BN.

Kononnya pemimpin PAS tetap zuhud, tidak tamakkan harta, tinggal dalam rumah kecil tidak seperti pemimpin-pemimpin BN.

Hahaha...

Malah kebanyakkan video-video yang dirakam oleh pengikut totok PAS tidak pernah menunjukkan kelibat bangunan besar yang terletak di belakang rumah kayu berwarna hijau.



Zuhud?


Tepuk dada, tanya akal...


Sunday, February 10, 2013

[FOTO] : PAS Kelantan Kini Gusar, Rakyat Beri Sambutan Luar Biasa Terhadap UMNO #TukarKelantan


Sukar dipercayai apabila program UMNO berjaya menarik kehadiran sehingga 5,000 orang lebih-lebih lagi ia dibuat di dalam bahagian yang turut menempatkan DUN Chempaka iaitu kerusi DUN yang diwakili oleh Menteri Besar Kelantan sendiri iaitu Pengkalan Chepa.

Jumlah kehadiran luar biasa masyarakat Kelantan terhadap program anjuran UMNO dilihat petanda bahawa PAS Kelantan kini benar-benar berada dalam situasi genting menjelang PRU13.

Ini menguatkan lagi apa yang saya nyatakan sebelum ini tentang kegusaran kerajaan negeri ekoran populariti PAS di negeri Cik Siti Wan Kembang itu mula merosot sejak pucuk pimpinan UMNO negeri diterajui oleh Tok Pa.

Menariknya tentang sambutan terhadap program Semarak Gelombang Merah semalam, penganjur tidak memerlukan ikon atau artis-artis tertentu untuk menarik kehadiran masyarakat sekitar sebagaimana dilakukan oleh PAS dengan menggunakan artis seperti Abby Abadi untuk menarik jumlah hadirin ke tapak ceramah mereka.

Sikap keterbukaan masyarakat Kelantan terhadap program UMNO sekarang ini adalah kerana didorong dengan keinginan untuk melihat satu perubahan besar berlaku ke atas negeri tersebut setelah muak dengan pelbagai janji-janji PAS sepanjang 22 tahun menerajui negeri tersebut.

Lepas ini PAS datang bawa beras cap tok guru, kita ambik!

PAS datang janjikan syurga, kita dengar...

Tapi...

Dalam PRU13 nanti kita TUKAR PAS kepada BN!



Tak percaya gambar tersebut, ada lagi gambar-gambar lain  [sini]

Cuba kira berapa ramai?


Hohoho!

Lepas itu cuba kira berapa ramai rakyat Kelantan turun dengar ceramah dari geng NGOk 'R' [sini]

Hahaha...

Thursday, February 7, 2013

TUKAR Serbu Bangunan SUK Kelantan Tuntut Penjelasan!


Perkarangan Bangunan SUK Negeri Kelantan pagi tadi dikejutkan dengan kehadiran sekumpulan pemuda yang memakai t-shirt tertera huruf 'T', kumpulan pemuda yang diketuai oleh Kamarudin Kasim bertindak menyerahkan satu memorandum yang menuntut kerajaan memberikan penjelasan kepada anak-anak Kelantan terhadap isu tanah yang melanda negeri tersebut.

Demontrasi aman ini merupakan demontrasi yang kedua sepanjang saya di Kelantan, sebelum itu satu demontrasi turut diadakan oleh mangsa kezaliman PAS Kelantan di Pasir Pekan.

Dalam perhimpunan tersebut beberapa mangsa tampil memberikan penjelasan selain menunjukkan bukti-bukti bahawa tanah mereka telah diambil oleh kerajaan negeri sekaligus menafikan hak mereka sebagai anak Kelantan.

Adakah ini petanda bahawa rakyat Kelantan mula membuka mata mereka di atas segala pembohongan yang dilakukan oleh PAS sejak mereka memegang tampuk pemerintahan negeri?

Ikuti Kenyataan Pengerusi Gerakan TUKAR di blog Tukar-Kelate :

Kamarudin Kasim
Memorandum ini merujuk kepada isu pajakan tanah milik YAYASAN ISLAM KELANTAN (YIK) kepada Syarikat UPAYAPADU PLANTATION SDN. BHD. seluas 10,526 ekar di RELAI, GUA MUSANG. 
Syarikat UPAYAPADU PLANTATION SDN. BHD. kini dimiliki kepentingannya oleh dua pemimpin DAP PERAK iaitu Datuk Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming. 
Kami rakyat Kelantan ingin menuntut Kerajaan Negeri Kelantan menjelaskan kepada kami beberapa perkara berkenaan isu pajakan tanah milik negeri kepada mereka yang berkepentingan dalam GABUNGAN PAKATAN RAKYAT. 
1) Sudah tiadakah syarikat2 milik bumiputra atau syarikat milik bukan bumiputra peranakan Kelantan yang mampu menjayakan satu satu projek usahasama seperti ini sehingga terpaksa dipajakkan kepada sebuah syarikat yang hanya baru berusia setahun? 
Apakah kaedah penilaian yang digunakan oleh pihak Lembaga Pengarah YIK yang dipengerusikan oleh Menteri Besar Kelantan pada ketika itu dalam mewajarkan tawaran kepada SYARIKAT UPAYAPADU PLANTATION SDN. BHD. pada OGOS 2005?
Selanjutnya....

Tuesday, February 5, 2013

[VIDEO] : Penjelasan Berfakta @Mustapa_Mohamed - Royalti Minyak Di Mana Asasnya?


Isu Royalti Minyak merupakan talian hayat PAS untuk meraih sokongan anak muda di Kelantan kerena mereka tahu bahawa tidak ramai daripada anak muda ini akan meneliti satu persatu segala undang-undang yang termaktub dalam perjanjian hasil minyak di antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri.

Maka sentimen yang dimainkan PAS sedikit sebanyak berjaya mempengaruhi anak muda untuk menolak BN atas alasan BN menafikan hak Kelantan.

Walhal tahun 1992 Husam Musa sendiri mengakui bahawa selepas perbincangan kerajaan negeri Kelantan terpaksa akur bahawasanya minyak yang ditemui ketika itu bukanlah berada di perairan Kelantan sebaliknya di Vietnam.


Ikuti penjelasan verfakta Tok Pa mengenai isu pembayaran royalti minyak di Kelantan, tidak perlu baca panjang-panjang hanya perlu luangkan masa anda 10 minit untuk meneliti fakta yang diberikan oleh Tok Pa :

Dari blog Tukar Kelate :
Oleh itu lapanglah dada dan ikuti penjelasan daripada Tok Pa, harap-harap penjelasan ini tidak mengusarkan Husam Musa dengan NGO 'R' selepas Presiden mereka kecut telur untuk menyahut cabaran debat oleh blogger kickdefella :



#SaveKelantan : 21 Dalil PAS Tergolong Dalam 'Keajaiban' Dunia?



Berikut adalah himpunan dalil yang menunjukkan PAS adalah antara perkara-perkara ajaib di dunia ini, di samping Taj Mahal dan Piramid.

Hahaha...

Tidak percaya?

Mari kita selidik 21 sebab mengapa PAS tergolong dalam perkara yang ajaib di dunia :

PADA MULANYA... 
1 Kata PAS: UMNO menjadi kafir kerana berkerjasama dengan parti-parti kafir seperti MIC dan MCA. “Sesiapa yang reda dengan kufur maka dia menjadi kufur..” (Kuliah Di Marang 1983) 
KEMUDIANNYA.. 
PAS berkerjasama dan berpelukan dengan DAP dan calon-calon bukan Islam dalam pilihanraya ke-11 & 12. 
PADA MULANYA... 
2 Kata PAS: “Haram orang Islam memangkah calon yang kafir. Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin”. 
KEMUDIANNYA.. 
Dalam pilihanraya ke-12 PAS meminta ahli-ahlinya memangkah calon bukan Islam dari parti PKR dan DAP. Bahkan PAS meredai Guan Eng sebagai pemimpin mereka di P.Pinang.
PADA MULANYA... 
3 PAS kata: “Kerajaan BN adalah kerajaan mungkar kerana membiarkan kilang-kilang arak dan kelab-kelab malam beroperasi” 
KEMUDIANNYA.. 
Selepas PAS dan rakan-rakan menang di Selangor, mereka tidak pula membantah kilang-kilang arak yang besar-besar di negeri itu seperti Carsberg di Shah Alam dan Kelab The Ship yang PAS begitu marah pada masa lalu.
Hahaha...

Nak tahu lagi 19 keajaiban PAS?

[Baca Sini] 


Saturday, February 2, 2013

[VIDEO] : Kebangkitan Rakyat Menentang Kerajaan Regim Nik Aziz #TukarKelantan


Panas!

Kerajaan PAS Kelantan hati ini kepanasan apabila 2,000 rakyat Kelantan melalui Majlis Tindakan Rakyat Kelantan yang terdiri daripada mangsa kerakusan kerajaan negeri pimpinan Nik Aziz bertindak berhimpun bagi meluahkan perasaan kecewa mereka terhadap tindak-tanduk PAS di Kelantan.

Perhimpunan menyatakan bantahan kepada Nik Aziz sendiri jarang berlaku, malah boleh dikatakan tidak pernah berlaku kerana majoriti rakyat Kelantan sebelum ini begitu menghormati Nik Aziz.

Jika dulu tiada istilah tanah haram di Kelantan, bahkan semua tanah milik Allah SWT dan rakyat Kelantan. Tetapi hari ini istilah tersebut tidak lagi bermain di bibir pemimpin PAS, kerana hari ini tanah di Kelantan tidak lagi menjadi hak rakyat Kelantan melainkan hak rakan 'persetubuhan' mereka iaitu DAP!



Cukup-cukuplah 23 tahun diperbodohkan oleh PAS Kelantan!

TUKAR Kelantan dalam PRU13 - Acu try test sepenggal!


#JelajahAnakMalaysia Bantu Menderma Buat Rakyat Gaza


Program Jelajah Anak Malaysia telah memulakan siri jelajah mereka, ini merupakan kesinambungan siri jelajah Aman Kampus yang mana turut disertai oleh saya sendiri sebelum ini.

Kali ini saya tidak sempat mengikuti konvoi pasukan anak-anak muda ini kerana terpaksa menyelesaikan beberapa tugasan penting seperti watermark yang besar-besar untuk tontonan pembaca.

Kah...Kah..Kah...!

Ikuti perkembangan terkini siri JAM melalui portal MyMahasiswa :


Di Teluk Intan, konvoi tiba pada jam 12.00 pm dan disambut oleh masyarakat Teluk Intan yang diketuai oleh Tn. Haji Ayub Mohamad, Timbalan Presiden Mimbar Permuafakatan IbuBapa (MAPIM) Kebangsaan. 
NGO ini bertanggungjawab menguruskan pergerakan jelajah kami di Teluk Intan. Selesai solat Jumaat,para peserta bergerak ke sekitar Menara Condong dan Giant, Teluk Intan.
 Di sini soal selidik bertemakan Suara Rakyat dilakukan untuk mendapatkan maklum balas tentang keberkesanan program Transformasi Negara yang dipelopori oleh YAB Perdana Menteri. 
Alhamdulillah,penduduk disini memberikan kerjasama yang baik. 
Pada sebelah petang,para peserta menjalankan aktiviti #KAM1PRIHATIN dengan menjalankan aktiviti gotong-royong membersihkan serta mengecat balai raya & surau Taufiqiah, Kg Padang Tembak. 
Ikuti kisah perjalanan konvoi JAM [sini]
Untuk melihat foto aktiviti dan gelagat anak-anak muda yang menyertai jelajah tersebut lihat di blog photoblogger  l3rasc0  [sini]

Peringatan : foto-foto yang disiarkan mengandungi watermark photographer tersebut, mungkin tidak sesuai untuk tontonan blogger tertentu.

Kahkahkahkah!

#TukarKelantan : @Mustapa_Mohamed VS Nik Aziz Nik Mat - Siapa Lebih Zuhud?


Ikut teori pengikut totok PAS tiada manusia lebih zuhud daripada Nik Aziz di Kelantan. Tiada orang berjawatan lebih-lebih lagi menteri BN akan duduk di warung makan nasi bungkus setiap pagi.

Betul ke?

Apakah ciri-ciri yang membolehkan seseorang itu dianggap zuhud, adakah dengan bersolat sambil dikawal oleh beberapa pengawal keselamatan?

Hahaha!

Tukar Kelate :
Salam gelombang merah!

Tok Guru sering kali dianggap sebagai pemimpin yang zuhud, rendah diri, tawadduk dan taat perintah Allah oleh pengikut PAS, walaupun Tok Guru setuju 'melacurkan' kalimah Allah kepada bukan Islam.

Manakala pemimpin-pemimpin BN dianggap hidup mewah, naik kereta besar, makan di hotel besar-besar, tidak reti makan nasi guna tangan serta pelbagai lagi tuduhan untuk menunjukkan bahawa pemimpin BN tidak zuhud seperti Tok Guru.

Malah walaupun banyak surau dan masjid yang dibina di Kelantan (kerajaan negeri hanya bina 1 buah sepanjang pemerintahan) untuk kemudahan rakyat Kelantan menjalankan perintah Allah.

Tetapi Tok Guru lebih gemar solat di atas rumput dan tanah kerana menunjukkan 'kezuhudan' sebagai seorang ulamak.

Jadi penulis tengok-tengok apa beza Tok Pa dengan Tok Guru?
Baca selanjutnya untuk ketahui kenapa Tok Pa tidak dianggap 'zuhud' macam Nik Aziz [sini]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...