IKLAN BERBAYAR

N9 Kini

N9 Kini
One Stop News Portal

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, April 29, 2011

Eksklusif : Mari Lihat Kebiadapan AMK Dalam Masjid






Lihatlah gelagat biadap AMK yang diketuai oleh Shamsul Iskandar, demi mempertahankan seorang manusia yang keji sifatnya.

Mereka sanggup mengotori kesucian masjid dengan terpekik terlolong di ruang utama umat Islam solat.

Ini ajaran siapa?

Ini fahaman mana?

Demi seorang pemimpin mereka kotori tempat kita umat Islam beribadat?

Siapa yang biadap dalam masjid? 

Eskay? 

Rahim Thamby Chik? 


Shuib Lazim? 

Atau AMK?

Ini saja ke taraf pemimpin dan ketua anak muda yang dimiliki oleh AMK?

Memalukan..

“Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang berikrar dan bersumpah seperti berikut:

“Wallahi wabillahi watallahi, aku bersumpah bahawa aku dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam paparan video yang telah dirakamkan pada 21 Februari 2011.

“Dan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah pelaku dalam video tersebut. Sekiranya aku melakukan fitnah dalam kenyataan bersumpah ini, maka Allah akan melaknat akan diriku”- Eskay

Double Y : Patutlah ada orang gelar AMK = Anak Muda Keliru... bikin panas..!

Video & Gambar Dato T Melakukan Sumpah Laknat.

Dari Masjid Amru Ibni Al-As Bandar Baru Sentul




Trio Dato T melafazkan sumpah laknat.


Kepala yang mencetuskan kekecohan dalam masjid.

Pada awalnya sumpah laknat Eskay ini dibatalkan oleh pihak pengurusan masjid akibat kekecohan yang dicetuskan oleh AMK yang diketuai oleh Shamsul Iskandar atau nama sebenar belaiau 'sam kementot'.

Berapa agaknya upah untuk memegang sepanduk ini?

Pemuda-pemuda AMK ini bertindak mencetuskan kekacauan serta memaki hamun Trio Dato T tanpa mempedulikan kesucian masjid. Malah ada yang melakukan cabaran supaya Eskay bersumpah bahawa beliau tidak pernah berzina.

Rozan AMK meroyan.. Memalukan anak muda lu bro..!
Cabaran ini agak bodoh bunyinya, adakah ini bermakna AMK menghalalkan zina yang dilakukan oleh Bro Anwar Ibrahim? Ini bermakna AMK tidak kisah dengan aktiviti seks yang diamalkan oleh Bro Anwar Ibrahim? 

Risalah yang disebarkan sekitar masjid..
Malah mereka juga bertindak menghalau serta memaki-hamun para wartawan yang datang membuat liputan. Saya sendiri pun ditolak oleh seorang pemuda yang dilihat begitu taksub kepada Bro Anwar Ibrahim.

Antara laskar AMK yang tunjuk gedeber dalam masjid..
Ini budak-budak AMK bersumpah mewakili Anwar sebelum Eskay tiba.. Kahkahkah.. Bro Anwar hantar wakil untuk bersumpah bagi dirinya?

Namun lebih kurang jam 3.30 petang saya dimaklumkan bahawa Trio Dato T tiba dengan memakai jaket kalis peluru dikatakan tetap akan melakukan sumpah laknat di lokasi yang sama walaupun dihalang oleh pihak AMK kerana mereka ingin menyatakan bahawa mereka di pihak yang benar.

Mamat ini terpekik terlolong memaki hamun dalam masjid.. Ajaran siapa?

Hari ini AMK memperlihatkan kebodohan yang amat ketara, apabila AMK meroyan bertindak menghalang sumpah laknat Trio Dato T, ini bermakna PKR takut untuk berdepan dengan kebenaran. Rakyat Malaysia bukalah mata!!



Jangan lupa ikuti juga laporan di portal http://www.politikharian.com

Gambar ehsan editor politikharian.com : Bro Jinggo.


Double Y : Sam kontot.. lu jeling gua lain macam apahal bro.. lain kali datang la sapa.. hehehehe

Live Dari Masjid Bandar Baru Sentul - Sumpah Eskay di Batalkan!


Terkini dari Masjid Bandar Baru Sentul. Sumpah laknat yang bakal dibuat oleh Dato Eskay dibatalkan oleh pihak pengurusan masjid kerana kekecohan yang dicetuskan oleh pemuda PKR.

Pemuda PKR bertindak merampas microfon dan menjerit, memaki-hamun tanpa sedikit pun menghormati kesucian masjid.

PKR takut dengan kebenaran? Kenapa bertindak menghalau orang yang ingin melakukan sumpah laknat?

Boss korang takut bersumpah nak halang orang kenapa?

Memang panas!!

Edit at : 17:32 ( silap eja laknat, ada ustazah 'google' tegur' )


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Live : Dari Masjid Bandar Baru Sentul.

Saya sekarang berada di Masjid Bandar Baru Sentul untuk mengikuti sumpah laknak yang bakal dibuat oleh Dato Eskay untuk membuktikan bahawa dirinya berada di pihak yang benar.

Namun sehingga ke saat ini, Dato Eskay tidak dapat melakukan sumpah kerana diganggu oleh pemuda-pemuda yang menimbulkan kekecohan yang terdiri daripada pemuda PAS dan PKR.

Laporan penuh menyusul..


Double Y : dalam masjid pun bikin kecoh puak ni...


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Thursday, April 28, 2011

Video Seks Anwar Ibrahim Full Version di Sebar di Laman Youtube Petang Tadi?



Video seks yang melibatkan Dato Seri Anwar Ibrahim dilaporkan disebar petang tadi di laman youtube.
Video yang disebarkan petang tadi dikatakan tidak mengalami sebarang pengubahsuaian.

Baca petikan The Malaysian Insider berikut :

KUALA LUMPUR, April 28 — An unedited sex video allegedly featuring Datuk Seri Anwar Ibrahim was uploaded earlier today on YouTube, adding pressure on the opposition leader who has so far denied he is the man in the recording.
The video recording was divided into four parts and lasts approximately four minutes and 28 seconds.
 In the video, a woman is initially seen performing oral sex on a man resembling Anwar.
The two are then seen having sex for about five minutes.
The unedited recordings released today also include two teasers that had been released earlier this week.
The full 21-minute recording was first aired to reporters at the prestigious Carcosa Seri Negara hotel last month by a man who identified himself as "Datuk T".
Shortly after the viewing, it was revealed that "Datuk T" was a moniker that collectively referred to businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah, former Malacca Chief Minister Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik and Perkasa treasurer-general Datuk Shuib Lazim.
During a March 24 press conference, Abdul Rahim said the video was exposed to show "a man who wants to be prime minister is not qualified."
On April 18, Shazryl said he would take sole responsibility for the sex video screening when responding to a statement made by Federal CID deputy chief Datuk Acryl Sani Abdullah Sani that police had concluded their investigation into the sex video.
The police are investigating the trio under section 292 of the Penal Code for screening pornographic material.
Deputy Inspector-General of Police Datuk Khalid Abu Bakar said on Tuesday the probe was still ongoing but was confident the police would resubmit investigation papers to the Attorney-General by this week.
The A-G had earlier returned the papers to the police.
Earlier today, investigators recorded a second statement from Anwar in relation to their probe.
Anwar said after meeting the police that he believed Datuk Seri Najib Razak was using the ongoing sex video saga as his main weapon to keep Barisan Nasional (BN) in government.
The opposition leader said the failure to charge those responsible for the recording that allegedly shows him having sex with a foreign prostitute showed that the prime minister was "using all instruments of power" to bring him down.
The deputy IGP had said today that police investigations into the second "teaser" of the sex video implicating Anwar had already begun.
Khalid said police together with the Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC) are determining the identities of those behind the uploading of the clip on YouTube.
The latest unedited version of the sex video was uploaded by a YouTube user identified only as rabiaab11.

Double Y : Isu video seks semakin panas.. Siapa yang muat-naik versi tak sensor agaknya. Siapa rabiaab11??

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Polis Buru Blogger Yang Bertanggungjawab Muat-Naik Video Seks Part II.


Isu video seks melibatkan pemimpin pembangkang nampaknya semakin hangat dan panas diperkatakan oleh rakyat Malaysia.

Memetik laporan star online, pihak polis kini sedang memburu blogger yang bertanggungjawab memuat-naik video seks part II yang tersebar semalam.

Bahagian kedua video seks yang berdurasi 1 minit 47 saat semalam menggemparkan dunia politik dan turut disiarkan di slot Buletin Utama TV3.

Namun menurut Datuk Khalid Abu Bakar untuk video bahagian kedua yang disebarkan semalam pihak polis masih tidak menerima sebarang laporan daripada mana-mana pihak, namun pihaknya sudah pun menyiasat kes berkenaan.

Bila ditanya mengenai kenapa Anwar Ibrahim dipanggil untuk memberi keterangan kali kedua, beliau memaklumkan bahawa ianya adalah prosedur biasa dalam penyiasatan polis.

Nampaknya ramai blogger-blogger kita mungkin akan dipanggil untuk memberi keterangan.




Double Y : Berani kerana benar, takut kerana salah...Kaw-kaw otai blogger balun PR sekarang.. hehehehe... 

Isu Video Seks : Anwar, Azizah & Izzah Buat Laporan Polis di Dang Wangi.


Susulan tersebarnya video seks yang dikatakan melibatkan Anwar Ibrahim di beberapa laman blog semalam.

Hari ini jam 2.30 petang tadi Anwar Ibrahim ditemani anak dan isterinya bertindak membuat satu laporan Polis.

Sementara itu, di sidang media Datuk Eskay pula, trio Datuk T mencabar Anwar Ibrahim untuk datang ke Masjid Bandar Bandar Sentul untuk bermubahalah (Bersumpah dengan kalimah Wallahi, Wabillahi, Wattallahi) bersama-sama mereka selepas solat Jumaat esok.



Double Y : Saman je Eskay tu wahai Bro Anwar Ibrahim kalau betul video itu palsu..

Last Edit at : 3.29 pm


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, April 27, 2011

PANAS : Siapa Terlepas Tengok Aksi Anwar Ibrahim - Nah Videonya!!





Terlepas tengok? Youtube delete? Nah.. sekarang tiada siapa boleh buang.. Hehehehe..


Double Y : Kita tukar format.. tengok kena delete lagi ke tak.. hihihihi

Eksklusif : Tak Sampai 2 Jam Video Seks Pemimpin Pembangkang Hilang?


Tidak sampai 2 jam video seks yang dikatakan melibatkan aksi Anwar Ibrahim dimuat-naik sebentar tadi, tiba-tiba video tersebut telah pun hilang dan tidak dapat diakses melalui laman youtube.

Kepada yang tidak sempat tengok 'anu'war punya aksi tadi. Jom layan paparan skrin yang sempat di'capture' oleh beberapa para blogger. Agaknya pihak mana yang bertindak buang video berkenaan?

Kalau itu bukan Anwar Ibrahim sebagaimana yang diwar-warkan AMK dan puak-puak yang hidup dengan 'sindrom penafian' kenapa buang video terbabit?

Biar rakyat lihat, biar rakyat menilai. Kenapa perlu takut?


Sorry kena 'sensor' part sensitif..


Untuk yang tak sempat tonton, tidak mengapa kita dah siap download video tersebut. Sorry youtube pihak anda terlewat 'delete' video terbabit. Hehehehe..



Sumber Gambar : Wayne BadutRakyat


Double Y : Papa Anwar memang hebat...

Eksklusif : Video Seks Pemimpin Pembangkang Part II



Sekarang apa cerita... Anwar sudah 'GAME OVER'?

Senarai Top 10 Ahli Parlimen Berpengaruh di Twitter.

Blogger Nobisha di laman blognya 'Bicara Nobisha' menyenaraikan 10 Ahli Parlimen top di laman twitter berdasarkan jumlah pengikut (followers).

Senarai 10 Ahli Parlimen teratas, berdasarkan "followers" di Twitter:

1. Perdana Menteri & Ahli Parlimen Pekan (UMNO): Dato' Seri Najib Tun Razak (113,905)

2. Ketua Pembangkang & Ahli Parlimen Permatang Pauh (PKR): Dato' Seri Anwar Ibrahim (58,078)

3. Ahli Parlimen Rembau (UMNO): Khairy Jamaluddin (37,340)

4. Ahli Parlimen Ipoh Timur (DAP): Lim Kit Siang (28,845)

5. Ahli Parlimen Jerlun (UMNO): Dato' Mukhriz Mahathir (23,418)

6. Ahli Parlimen Lembah Pantai (PKR): Nurul Izzah Anwar (19,684)

7. Ahli Parlimen Gombak (PKR): Azmin Ali (18,248)

8. Ahli Parlimen Petalung Jaya Utara (DAP): Tony Pua (16,515)

9. Ahli Parlimen Batu (PKR): Tian Chua (15,679)

10. Ahli Parlimen Bagan (DAP): Lim Guan Eng (15,016)

* "Followers" sehingga 27 April 2011.

PKR menguasai 10 Tangga Teratas (Top 10) Ahli Parlimen Malaysia di Twitter dengan empat orang Ahli Parlimen (Anwar, dan anaknya Nurul Izzah, Azmin dan Tian Chua), manakala UMNO (Najib, Khairy dan Mukhriz) dan DAP (Tony Pua, Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng) masing-masing berkongsi tiga orang Ahli Parlimen.

Ahli-ahli Parlimen PAS, MCA, Gerakan dan MIC tidak mampu mencapai kedudukan 10 tangga teratas.

Presiden Parti KITA, Dato' Zaid Ibrahim mempunyai 18,779 followers, manakala Presiden MCA, Dato' Seri Dr Chua Soi Lek, 5,707.

Oh ya, sekadar perbandingan, Lisa Surihani mempunyai 119,338 "followers" di Twitter!


Double Y : Ramainya 'followers' Lisa Surihani.. Hihihi..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, April 26, 2011

Orang Cina Tidak Sokong 1Malaysia?

Oleh : Razman - Kritis Online.

21 April 2011 - Adakah Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Najib masih tidak faham bahawa rakyat Cina tidak percaya pada konsep 1Malaysia ?

Mereka sudah di suap dengan teori Malaysian Malaysia sejak sebelum insiden 31 Mei 1969 lagi oleh Parti DAP dan Barisan Nasional tidak pernah cuba melawan atau menguasai minda rakyat Cina sebelum ini.

Malaysian Malaysia pada mata rakyat Cina memberi status sama rata dengan semua bangsa di Malaysia terutama nya bangsa Melayu dan Bumiputera. Ia memberi mereka perasaan bukan kesaksamaan tetapi sama rata yang telah diperjuangkan DAP dari dulu lagi.

Adakah rakyat Cina lebih tahu tentang toleransi dan tanggungjawab membawa kestabilan dalam negara, atau lebih kepada kepuasan nafsu sendiri untuk sama rata dan tidak peduli apa akan jadi selepas itu.

Dalam "twitter" ramai daripada rakyat yang mengikut DAP melaung bahawa mereka boleh jadi Pemimpin Nombor Satu negara Malaysia dan laku adil kepada semua bangsa yang lain. Bila ditanya adakah mereka percaya bahawa minoriti yang memimpin majoriti akan berjaya, mereka tanya kenapa tidak boleh ?

Bila diberi contoh seperti di Afrika Selatan bila negara itu dipimpin kaum putih dan 'Apartied' dipraktikkan tetapi akhirnya gagal dan dipimpin kembali oleh bangsa majoriti Zulu Afrika, rakyat yang menyokong DAP memberi alasan bahawa sekarang adalah zaman lebih moden dari itu, dan tidak akan beri apa-apa kesan negatif kepada Malaysia.

Contoh demi contoh diberi untuk puaskan dahaga mereka supaya diberi kepercayaan oleh rakyat untuk beri mereka tapuk Pemerintahan. Mereka tidak akan terima 'TIDAK' sebagai jawapan. Adakah rakyat Malaysia dan sistem Kerajaan nya akan memberi keluasan untuk perkara seperti ini jadi. Lihat sekarang senario di Negeri Sarawak.

Walaupun rakyat Cina di Sarawak daripada bangsa migran dan bukan seperti di Semenanjung di mana Cina di bawa, masih menyokong ideologi Malaysian Malaysia dan memberi sokongan penuh kepada DAP dalam Pilihan raya Negeri baru- baru ini. Sejak bila kaum Fu Chow dari Sarawak menerima arahan dari bangsa Cina di Semenanjung?

Sejak bila mereka rela di perintah dari Semenanjung dan bukan dari bumi nya sendiri ? Amat pelik tetapi sudah jadi kenyataan, dan kedua dua belah Barisan Nasional dan Pakatan Pembangkang tahu risiko dan ganjaran perkara ini yang sudah jadi.

Pilihan raya Umum (PRU) akan tiba pada bila-bila masa lagi, dan dikhuatiri bahawa Barisan Nasional mungkin dapat menang balik negeri yang kalah pada PRU 2008, tetapi kalah di kerusi Parlimen dan hilang Putrajaya sekali gus hilang kuasa Pemerintah dan semua jentera Kerajaan Pusat.

Adakah ini membimbangkan atau memang sudah dijangka akan jadi ? Walaupun Pakatan Pembangkang sudah masuk ke tahun yang ketiga, adakah mereka benar-benar ada kredibiliti untuk memerintah sebagai minoriti kepada bangsa Majoriti/Bumiputera ?

1Malaysia yang di ilhamkan oleh Perdana Menteri Malaysia tidak dinafikan sudah hilang sokongan dari satu bangsa sahaja iaitu rakyat Cina. Mereka walaupun yang menguasai ekonomi, sekarang dalam perjalanan untuk menguasai Kerajaan Pusat dan Kuasa.

Ramai yang lupa bahawa moyang mereka yang kerja susah-susah untuk mendapatkan kerakyatan sekarang. Ramai yang menikmati kesaksamaan masih tidak mahu menerima dan memaksa untuk kesamarataan.

Perdana Menteri diharap meneruskan dengan 1Malaysia tetapi lebih mendekati rakyat, dan menolak mereka yang membawa masalah supaya rakyat Cina sedar bahawa anda adalah Pemimpin semua, bukan sahaja satu bangsa.

Perdana Menteri diharap cukup sudah dengar mereka yang bertuankan duit, dan lebih kepada mereka yang berjuang demi Agama Bangsa dan Negara. Ramai yang tanya, ada ke lagi ? Jawapan saya adalah cari dan anda akan jumpa.

Bukan susah pun. 1Malaysia adalah satu konsep yang cukup baik untuk menyatukan semua bangsa tetapi halangan demi halangan dari mereka yang sepatutnya dari rakan seperjuangan menjadi contoh bahawa kalau perosak tidak di tolak, konsep yang cukup baik akan di jangkiti barah yang menjangkiti UMNO dulu.

1Malaysia tidak akan ke mana dan yang akan rugi adalah mereka yang akan dewasa dalam 5 tahun nanti. Rakyat Cina pentingkan dua perkara, Health and Wealth.

Kalau mana-mana daripada dua perkara ini digugat, undi mereka akan ke tempat lain. Renungkan sebelum terlambat.


Double Y : Ada benarnya juga apa yang ditulis oleh Razman ni.. Komen anda?


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Kenyataan Pertama Dato Mustafa Ali Isi Hati PAS Yang Sebenar - KJ

KUALA LUMPUR  26 April – Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin berkata kenyataan asal Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali bahawa parti itu akan membuat ketetapan baru mengenai masa depannya dalam pakatan pembangkang setelah siasatan kes rakaman video aksi seks selesai, adalah isi hati dan pendirian sebenar Pas.

Menurut beliau kenyataan kedua berhubung perkara terbabit oleh Datuk Mustafa Ali adalah untuk menjaga rumahtangga pakatan pembangkang yang kian retak menanti belah selain mendapat tekanan daripada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

"Kenyataan Mustafa Ali yang pertama adalah pendirian sebenar Pas dan kenyataan kedua dibuat setelah Azmin marah, Azmin ugut, Azmin merajuk barulah beliau terpaksa buat kenyataan kedua untuk jaga rumahtangga pembangkang.

"Sebenarnya sebagai seorang pemimpin kanan Pas, kenyataan yang pertama itulah yang menjadi isi hati beliau dan itulah pendirian mereka. Kita tahu Pas amat tidak senang dengan kes-kes  yang dihadapi oleh Anwar  dan tidak puas hati dengan kes-kes moral sedemikian.

"Ada  sesetengah pihak dalam PKR dan DAP mereka tidak kisah sangat pasal kes moral. Tetapi  Pas tidak bersikap demikian. Kalau kita tanya Pas mereka akan kata kalau benda itu betul  ianya akan memberi kesan kepada kepimpinan," katanya kepada UMNO-Online di sini.

Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO Malaysia seterusnya menambah, pendirian awal oleh Datuk Mustafa Ali memang satu kenyataan yang  logikal dan rasional.

"Datuk Mustafa Ali buat kenyataan awal yang logikal dan rasional bahawa Pas hanya akan buat keputusan selepas dan  selesai siasatan. Saya rasa ini satu kenyataan yang logikal. Tetapi kenyataan ini tidak boleh diterima oleh Azmin dan memaksa Mustafa tarik balik.

"Dan jika kita tengok dari segi PKR mereka akan kata "no"….. benda ini mereka kata  tidak perlu tunggu siasatan Polis sebab "confirm" bukan Anwar Ibrahim.  Mereka keluarkan kenyataan sedemikian sebelum tengok video terbabit  dan sebelum  tengok yang dua minit dah ada  keluar kenyataan kata bukan Anwar. Macam mana mereka tahu sebelum tengok dan keluarkan jawapan," katanya.

Beliau seterusnya mencabar PKR jika mereka berani kerana benar kononnya, apa salahnya menunggu hingga hasil siasatan selesai dan biarkan Pas membuat pendirian mereka sendiri.

"Kita tahu Pas adalah talian hayat PKR  untuk masyarakat Melayu Islam sebab selagi Pas kata mereka sokong Anwar, sebahagian orang Melayu Islam akan kata Anwar bersih.  Dan jika Pas kata tidak sokong Anwar sebab ada kes moral, kita akan tengoklah masyarakat Melayu Islam akan tarik sokongan mereka kepada pembangkang," ujarnya.

Sebelum ini, Mustafa dalam sidang akhbar memberitahu Pas akan membuat ketetapan baru jika terbukti pelaku dalam rakaman video aksi seks yang kini disiasat ialah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagaimana didakwa oleh trio 'Datuk T'.

Namun, tidak sampai 24 jam kemudian, Mustafa menafikan beliau pernah membuat kenyataan sebegitu, dipercayai akibat tekanan daripada PKR terutama Azmin yang menyelar Setiausaha Agung Pas itu secara terbuka menerusi Twitter. -MediaUMNO


Double Y : Teringat ketika terserempak dengan Dato Mustapa Ali di Kuching ketika makan. Terus tanya komen dia pasal video seks. Namun dia tak percaya itu Anwar Ibrahim, namun waktu itu beliau akui belum melihat video tersebut. Agaknya sekarang sudah tengok kut. Itu pasal PAS mula ragu-ragu untuk terus bekerjasama dengan PKR..



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, April 24, 2011

Goverment Does Not Fear Bloggers - Wants To Be Part Of Them.

Pagi ini saya menyertai 1st Malaysia - Asean Regional Bloggers Conference yang dianjurkan oleh Blog House Malaysia di Hotel Intercontinental Kuala Lumpur.

Ramai para bloggers yang hadir termasuk dari negara rantau Asia. Program ini turut diserikan dengan kehadiran Tun Mahathir dan Dato Najib Tun Razak.

Baca laporan Umno Online berikut :


KUALA LUMPUR, April 24 – The government does not fear bloggers but wants to be part of them and know their views even if it is constructive criticism, says Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.

"I believe this relationship will be an important relationship based on mutual respect. We might not agree all the time but we cannot be disagreeable.

"What is important for us is to put forward your (bloggers) views, even your constructive critism and together we can build a better Malaysia and future for us," he said in his keynote address at the First Malaysia-Asean Regional Bloggers' Conference, here, today.

Also present were the patron of Blog House Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad and his wife Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, president of Blog House Malaysia Syed Akbar Ali and Najib's wife Datin Seri Rosmah Mansor.

Najib said the era of government knowing everything was over and the government needed to know from bloggers who represented the Malaysian community, their views and criticism.

"But we should draw the line; if we use the cyberspace to tell lies and half truths, that is wrong. I agree with Tun Dr Mahathir that there must be a line that we cannot trespass."

He said if bloggers worked within those parameters, he believed they could indeed play a vital part in shaping a better future for Malaysia and Asean.

Najib said the governments of today were being challenged not just with the use of guerillas and mercenaries armed to the teeth with deadly weapons, but also by the deployment of cybertroopers who waged viral warfare with the might
of their keyboards, keypads and smartphones, as the Iran "Twitter" and Egypt "Facebook" Revolution manifested.

"We are also one of the most ardent Facebook fans – there are 10.1 million FB users. I have no doubt whatsoever that Malaysia has one of the liveliest blogospheres in the world and definitely one of the freest if not the most free.

"Malaysians have to thank Tun Dr Mahathir again for this. When he was prime minister and Malaysia was developing its Multimedia Super Corridor, Tun made the promise to the world that Malaysia would never censor the Internet. My
government is fully committed to that wisdom; we intend to keep his word," he said.

Najib believes that the Internet is an engine for economic growth, the portal that opens up to a knowledge society.

"This is applicable to all societies, even a government that is not too keen about the democracy part of 'digital democracy' should embrace the digital part, as the economic implications are simply too great to ignore.

"The social media, blogging and microblogging are capable of bringing nations closer as for the first time in the history of mankind, people are able to communicate with each other in real time and without having to wait for days or even weeks for the mail," he said.

The two-day conference, starting yesterday with the theme of "Blogging Mindfully and Responsibly" is organised by Blog House Malaysia, an association that provides a platform to derive defensive mechanisms to protect the plethora of bloggers in blogosphere, especially on Malaysia and Malaysia-centric postings.

The objective of this conference is to bring together regional bloggers from the Asean region and to highlight the obstacles faced by these bloggers as well as the adversity that bloggers might experience in their day-to-day tackling of various issues.


Double Y : Bertuah hari ini, dapat broadband YES 4G secara percuma.. Hihihi.. Laju siott!!!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PAS Terpesong Sejak Berkawan Dengan DAP.

Seramai 80 ahli Pas di sini bertindak keluar parti kerana mendakwa parti pembangkang itu semakin tersasar daripada perjuangan asal sejak bersekutu dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Bekas Penghulu Pas Mukim Tualang Tinggi, Che Man Deraman berkata, prinsip perjuangan Pas kini menyimpang jauh dari konsep asal penubuhannya sehingga sanggup bersikap hipokrit menggunakan platform agama demi kepentingan politik.

"Perjuangan Pas sekarang semakin mengelirukan. Sebab itu sebelum tersesat jauh, saya kira keputusan yang saya ambil ini (menyertai UMNO) adalah tepat.

Saya tidak mahu menjadi 'kuda kayu' tunggangan Pas buat selamanya. "Diguna semasa perlu tetapi bila sampai masa tidak diperlukan, kita hanya jadi seperti kain buruk," dakwanya ketika ditemui selepas majlis penyerahan borang menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Puteh, Zawawi Othman di sini, malam tadi.

Rakan seperjuangannya, M. Rosli Yusoff mendakwa, kegagalan Pas menyediakan pembangunan rohani dan jasmani kepada rakyat mendorongnya bertekad untuk keluar daripada parti itu dan menyertai UMNO.

"Cakap berjuang atas dasar agama, tapi apa tuntutan agama ke atas seseorang pemimpin yang telah Pas berikan kepada rakyat? Saya tidak nampak kesannya pun.

Rakyat miskin di kampung masih tidak terbela. "Segala kemudahan dari segi prasarana pula UMNO yang buat. Inilah yang dikatakan Pas hipokrit dan sikap itu kini tidak melayakkan parti itu untuk terus menggunakan laungan takbir Allahuakbar," dakwanya.

Bekas aktivis Pas, Baharudin Che Mahmod pula mendakwa, visi dan misi perjuangan Pas kini jauh berbeza berbanding sebelum bergabung dalam pakatan pembangkang bersama-sama PKR dan DAP.

"Perjuangan parti itu kini jelas tidak menguntungkan orang Melayu yang semakin ketinggalan dalam arus kepesatan ekonomi negara.

"Selama 21 tahun (Pas memerintah Kelantan), tiada apa – apa perubahan pun yang dibawa oleh Pas kepada rakyat.

"Tapi kalau tengok kepada wakil – wakil rakyatnya bukan main lagi, mewah – mewah. Ini menyebabkan rakyat semakin tidak yakin dengan Pas," dakwanya.

Double Y : PAS dulu tak sama PAS sekarang..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, April 22, 2011

Azwan Ali 'Diva Pondan' Gelar Melayu Sebagai Anjing..?

Wajah dahulu Azwan Ali.. 'diva' tersohor.. Nak kata jantan pun bukan, perempuan pun bukan..

Haji Azwan Haji Ali adalah nama yang tidak perlu diperkenalkan kepada rakyat Malaysia kerana inilah pengacara tersohor yang dikatakan setaraf diva-diva antarabangsa. 'Minah' Azwan Ali sejak kebelakangan ini    semakin biadap menulis di laman twitternya.

'Minah' ini memang tidak dapat dipisahkan dengan kontroversi, dulu beliau pernah saman stesen tv3, jumlah saman malu yang dituntut pada waktu itu adalah RM2 Juta. Tapi bila Ummi Hafilda bertindak hendak mengemukakan saman kepada Anwar Ibrahim, 'minah' Azwan ini adalah antara yang paling lantang kritik. Hahahaha..

Saya fikirkan 'minah' ini sudah berubah dan insaf sejak bergelar Haji pada September 2007, kerana pada waktu itu beliau mengatakan bahawa beliau sudah insaf. Malah 'minah' Azwan ini dikatakan turut berdoa kepada 10 orang musuhnya iaitu wartawan hiburan diampunkan dosa-dosa mereka.

Tapi jangkaan saya meleset, 'minah' 'mulut busuk' ini sejak kebelakangan ini dilihat semakin menjadi-jadi mengutuk kerajaan serta pemimpin-pemimpin kerajaan di laman twitternya. (@AzwanNur)

'minah' ini setahu saya sekarang ini mengacara sebuah rancangan yang diterbitkan RTM, yang mana RTM ini merupakan satu agensi kerajaan. Bagaimana pihak RTM boleh ambil orang yang buruk pertuturannya sebagai pengacara untuk rancangan terbitan mereka?

Sudahlah maki-hamun menjadi mainan bibir, baru-baru ini di laman twitternya beliau menggelarkan Melayu sebagai sampah dan anjing? Berikut beberapa ayat yang tidak bagus untuk diluahkan di laman twitter, lagi-lagi oleh seorang 'public figure' macam beliau.

Rakaman twitter Azwan Ali pada 19 April 2011.
Rakaman twitter Azwan Ali pada 18 April 2011.
Rakan twitter Azwan Ali pada 19 April 2011.

Rakaman twitter Azwan Ali pada 21 April 2011 - Setiap kali tweet mesti pemimpin negara disindir oleh beliau!
Saya letak beberapa keping paparan 'screen shot' kata-kata Azwan Ali di laman twitternya. Jika hendak di tampal di sini. Alamak berjela-jelalah artikel ini. Kerana boleh dikatakan hari-hari 'minah pondan' ini maki hamun serta kutuk kerajaan di twitternya.

Azwan Ali sila jelaskan apakah maksud you bila menulis dua perkataan 'melayu sampah' dan 'melayu anjing'.   Jangan besar kepala walaupun abang you orang berpengaruh dalam politik pembangkang. You dulu pernah saman TV3 sebab perkataan 'maaf' yang you anggap menyindir you kan?

So now you jawab.. apakah you menghina orang melayu atau you menyindir rakan-rakan you.?

RTM buta ke?


Double Y : Bro Azwan.. you nak main politik silalah.. itu hak you.. tapi bahasa you jaga sikit.. baru orang respek.. faham nokkkkkkkkkkkkk!

Isu Video Seks Anwar : Kondo Atau Hotel, Pelacur Atau Pelajar Siapa Peduli?

Dua individu kelihatan seorang Eskay, seorang lagi siapa? PKR kena jawab!

Isu video seks Anwar Ibrahim terus menjadi satu isu yang hangat diperkatakan di media massa sekarang ini, malah pakcik-pakcik di kedai kopi pun memilih topik ini sebagai topik perbualan mereka.

Semalam Berita Harian menyiarkan laporan bahawa individu dalam video terbabit adalah sepadan dengan Anwar Ibrahim. Kenyataan ini dikeluarkan oleh Berita Harian selepas agensi penyiaran terkemuka Korea menganalisis isi kandungan rakaman tersebut.

Manakala pihak Polis dalam satu kenyataannya pula telah mengenalpasti lokasi rakaman tersebut iaitu di sebuah kondominium yang terletak di pinggir Kuala Lumpur. Pasangan wanita yang kelihatan dalam video tersebut juga sudah dikenalpasti dan dikatakan seorang pelajar dari China yang berusia 26 tahun.

Disebabkan kenyataan Polis dan laporan Berita Harian semalam dilihat ada percanggahan dengan kenyataan awal Dato Eskay, maka bertempik-gempitalah blogger-blogger pro Pakatan begitu juga dengan wartawan Malaysiakini mengatakan bahawa isu video seks ini adalah direka oleh UMNO.

Antara perkara yang dipertikaikan adalah kenyataan Dato Eskay pada awal-awal video ini didedahkan, di mana Dato Eskay ada mengatakan bahawa ianya dirakam dalam sebuah hotel dan wanita tersebut merupakan pelacur. Ini sahaja yang mampu mereka 'spin'?

Anwar seronok 'menikam' anak cina, UMNO pula dijadikan sasaran dan dipersalahkan, agaknya UMNO mempunyai alat kawalan jauh yang mampu mengawal segala pergerakan  alat sulit Anwar Ibrahim. Hihihihi..

Kondo Atau Hotel , Pelacur atau Pelajar - Siapa Peduli?.


Orang PKR ini jenis susah faham atau dalam bahasa kerasnya 'jenis tak reti bahasa". Wahai penyokong 'anwarisme'. Rakyat sekarang tidak peduli di mana ianya dirakam, sama ada di hotel atau pun kondominium. Apa yang rakyat sekarang hendak tahu adalah identiti lelaki dalam video itu. Kami hendak tahu adakah benar ianya Anwar Ibrahim atau sebaliknya (memang A.N.W.A.R).

Tetapi percayalah, selepas tersebarnya rakaman tersebut tempoh hari. Hampir 90% mengatakan ianya adalah Anwar Ibrahim. Baki lagi 10% yang menafikan lelaki dalam video tersebut adalah Anwar Ibrahim hanyalah totok-totok PKR sahaja. Ini berdasarkan respon orang-orang kebanyakkan yang saya tanya ketika kempen pilihanraya Sarawak.

Tidak cukup lokasi rakaman di pusing oleh pendokong 'anwarisme' ini, mereka turut mempertikaikan amoi dalam video itu. Katanya amoi itu bukan pelacur tapi pelajar di salah sebuah universiti/kolej di Kuala Lumpur.

Hello brader... itu amoi pelacur, pelajar atau 'part time cikaro' siapa peduli?, yang kita hendak tahu siapa lelaki bertuala putih, Dato Eskay mengaku dia juga kelihatan dalam video itu. Jadi siapa seorang lagi? (A.N.W.A.R)

Ini perkara utama yang harus kita persoalkan. Bukan bertindak menimbulkan keraguan dari segi lokasi rakaman dan status pasangan wanita tersebut pelajar atau pelacur!

Kalau lelaki itu bukan Anwar Ibrahim, sila nyatakan di mana alibi Anwar Ibrahim sewaktu aksi itu dirakam? Jangan lupa Anwar Ibrahim pernah cakap beliau berada di rumah dan melayan pengikutnya di laman 'twitternya'.

Anwar kata dia 'tweet' sewaktu kejadian, dan minta rakyat rujuk timeline 'twitternya'.

Tetapi selepas siasatan dilakukan oleh seorang blogger terbukti bahawa Anwar Ibrahim hilang 2 jam daripada 'twitternya' sebagaimana didedahkan oleh Dr.Novandri di laman blognya Minda Intelek Melayu (M.I.M).

Jadi sekarang apa yang perlu dilakukan oleh totok-totok PKR adalah kenalpasti identiti lelaki yang bertuala putih tersebut. Jemputlah pakar FBI,KGB,CIA untuk membantu. Kes liwat boleh bayar pakar luar negara takkan untuk mengenalpasti individu dalam video PKR tak mampu bayar?

Lepas itu bila sudah ada bukti bahawa lelaki itu bukan bro Anwar Ibrahim, barulah keluarkan kenyataan dan buat sidang media.

Ini tidak, balik-balik jawapan yang diberikan "kami tidak percaya itu anwar". 'PKR menafikan anwar terlibat". 'Ini kerja keji dan jahat UMNO'.

Balik-balik ayat ini diulang-ulang, guna skrip barulah pulak wahai PKR!!

Sebagai hiburan sebelum menutup cerita... Jom Layan lagi sekali video Papa Jahat ni.. kikiki





Double Y : Kondominium mana pulak kali ni..? Saiful pun ditaler belakang dalam kondo jugak.. kondo disewa untuk dijadikan port ke wahai bro Anwar Ibrahim 'anugerah Tuhan'?

Thursday, April 21, 2011

Kelantan Beli Air Dengan Terengganu - Bukti Masalah Air di Kelantan Tahap Kronik!

Padey doh Tok Guru weii... Padey doh!

Bila kita kata Kelantan ada masalah air yang tahap kronik, ramai yang marah. Ramai yang kata kita fitnah untuk memburuk-burukkan PAS Kelantan. Walhal itu adalah hakikat yang harus ditelan oleh 1.9 juta rakyat Kelantan yang terus menerus dibelenggu masalah air.

Penduduk di Semerak yang terletak di hujung  daerah Pasir Puteh dan bersempadanan dengan Besut ini sehingga ke hari ini terus dihimpit masalah ketiadaan bekalan air yang sempurna. Belum dikira Machang dan kawasan-kawasan yang lain.

Dan ia bukan masalah baru, malah sudah berlarutan dalam tempoh masa yang agak lama. Ini semua disebabkan kegagalan PAS Kelantan menjalankan tanggungjawab mereka dengan sempurna. Buat masa ini syarikat Bekalan Air Kelantan (AKSB) mendapatkan bekalan dari loji Rawatan Air Merbau Chondong untuk keperluan penduduk Semerak.

Malah melalui loji ini juga digunakan untuk menyalurkan bekalan air kepada seluruh Pasir Puteh dan Machang. Sebab itu kadang-kadang penduduk Semerak kejap dapat air, sekejap tiada bekalan air. Kerana loji ini tidak mampu menampung keperluan untuk 3 buah kawasan.

.

Dalam tempoh 21 tahun memerintah, mereka gagal malah meminta lagi tempoh 17 tahun untuk menyelesaikan isu air. Jika dicampur 21 + 17 = 38. Ini bermakna rakyat Kelantan perlu melalui tempoh 38 tahun pemerintahan PAS untuk dapat air yang sempurna.

Disebabkan isu air menjadi mimpi ngeri PAS Kelantan sekarang ini, maka tindakan untuk menyelamatkan diri perlu dilakukan, jadi mereka bertindak mengadakan rundingan dengan kerajaan Terengganu untuk membeli  5 juta liter air sehari dari daerah Besut untuk dibekalkan kepada penduduk Semerak.

Langkah ini dimaklumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerja Raya, Ultiliti dan Alam Sekitar Kelantan Mejar (B) Dato Mohd Aznizam. Perkara ini dimaklumkan selepas mesyuarat exco baru-baru ini.

Dan saya percaya kos untuk membeli setiap liter air ini adalah dengan menggunakan sumbangan kerajaan pusat sebanyak RM19 juta pada 10 April yang lalu. Yang disalurkan melalui Pengerusi Majlis Tindakan Pembangunan Negeri Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Sebab sumbangan inilah baru kerajaan PAS Kelantan dapat mencari penyelesaian yang berbentuk sementara.  Kalau tanpa bantuan yang disalurkan, usah mimpi masalah air akan diselesaikan.

Mereka lebih mengutamakan projek ladang rakyat, kambing dan bazar yang boleh memberi keuntungan kepada anak beranak mereka.




Double Y : Wahai oghe semerok.. mari ambo nok royak.. pembelian air dengan Ganu ni selesai masalah smeta jah.. kalu beraso padey doh keno tindas kok puak nun.. uboh la sekali kito kelih setaro mano BN!

Polis Memiliki Rakaman Video Seks Mat Sabu?

 Tak teringatkan Normah ke bro Mat Sabu oii... hihihih

Video seks....video seks... video seks..

Belek sahaja portal berita pagi ini terus disajikan dengan kisah video seks melibatkan pemimpin politik Malaysia. Pagi ini ketika membaca laporan dari The Malaysian Insider berhubung kes video seks Anwar Ibrahim.

Saya tertarik bila meneliti kenyataan bekas pengawai polis yang pernah terlibat dalam penyiasatan kes-kes melibatkan Anwar Ibrahim pada tahun 1999 iaitu bekas ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumput Datuk Mat Zain Ibrahim.

Katanya pada tahun 1999 ketika menyiasat video seks yang dikatakan melibatkan Anwar Ibrahim ada lagi satu video seks yang diedarkan kepada orang ramai iaitu 'skandal seks Mat Sabu'.

"Pengedaran video seks ini di sekitar Kuala Lumpur berlaku pada 24 dan 25 November 1999 beberapa hari sebelum pilihan raya umum ke-10 yang diadakan pada 29 November.
Katanya, terdapat dua video seks yang diedarkan serentak Iaitu satu berjudul “Siapa Anwar” manakala yang satu lagi berjudul “Skandal Seks Mat Sabu”, yang merujuk kepada Mohamad Sabu, ahli jawatankuasa kerja PAS pusat."
Umum mengetahui bahawa Mat Sabu pernah ditangkap berkhalwat dengan isteri orang pada tahun 1994. Angkara kes tersebut, karier politik Mat Sabu terus merundum. Malah TG Nik Aziz bertindak melarang Mat Sabu dari menghadiri ceramah-ceramah PAS pada waktu itu.

Kes Mat Sabu ditangkap berkhalwat dengan wanita bernama Normah menjadi topik hangat sehinggalah pada tahun 1995 mahkamah melepaskan Mat Sabu kerana kekurangan bukti. Selepas kes tersebut digugurkan oleh mahkamah. PAS bertindak mengkambing-hitamkan UMNO kononnya UMNO dalang disebalik penangkapan Mat Sabu.

Adakah video seks yang dimaksudkan oleh bekas ketua Jabatan Siasatan Jenayah KL itu adalah aksi Mat Sabu dengan isteri orang dalam bilik Hotel Perdana?

Nampaknya Mat Sabu perlu berhati-hati memandangkan beliau sekarang ini bakal bertanding untuk merebut jawatan Timbalan Presiden dalam pemilihan PAS pada Jun ini. Manalah tahu isu lama dikorek kembali oleh musuh Abang Mat Sabu sendiri nanti.

Semoga bro Mat Sabu menang bertanding nanti. Dah lama benar bro Mat Sabu tenggelam dalam arus politik negara. Semuanya gara-gara NORMAH!!!



Double Y : Video seks KJ bila chegubard nak dedah..? Laporan polis pun sudah dibuat oleh UMNO Rembau, apa status siasatan wahai abang-abang Polis sekelian...? Dah tahu si Bard itu berbohong dan main politik longkang! Sumbat saja dalam lokap.. kikikiki

Wednesday, April 20, 2011

Beting Maro Bakal Jadi Kubu Atau Kubur PAS di Pilihanraya Akan Datang?

Semua sedia maklum bahawa ketika kempen Pilihanraya Sarawak. PAS dikatakan dapat memberikan saingan kepada BN untuk kerusi Beting Maro.

Keadaan ini menyakinkan jentera PAS bahawa kemungkinan untuk pilihanraya akan datang Beting Maro mereka mampu tawan, sebagaimana diceritakan kepada saya oleh seorang jentera PAS ketika kami sama-sama menunggu penerbangan pulang dari Sibu ke Kuching. 

Rakan blogger iaitu Skuad Jaket Merah yang ditugaskan di Beting Maro tempoh hari melaporkan berikut :

Pada jam 9 pagi (13 April 2011) SJM mendapat panggilan dari salah seorang pemimpin kanan supaya segera ke Beting Maro.

Ini kerana keadaan dan laporan menyatakan Beting Maro ketika itu tersenarai sebagai kawasan Hitam yang sebelum ini adalah kawasan Putih dan  menjadi kubu kuat BN di Sarawak.
SJM ketika itu berada di SIBU terus mendapatkan pengankutan yang sewajarnya untuk ke DUN Beting Maro.

Perjalanan dari bandar Kuching ke Beting Maro memakan masa 6 jam. Dalam perjalanan ke Beting Maro bersama pasukan SJM membuat penilaian sendiri mengenai faktor kenapa Beting Maro yang sebelum ini berstatus Putih telah bertukar kepada Hitam.

Setelah agak lama membuat penilaian SJM mendapat rumusan bahawa Beting Maro bertukar status kerana gerak kerja PAS Pusat yang sudah berkampung di Beting Maro selama 10 hari.

PAS sewa rumah dengan bayaran RM400 sebuah rumah, PAS meletakkan seorang Exco Kelantan menjaga satu peti undi, PAS melancarkan gerakan ceramah dengan memburuk-burukkan Ketua Menteri, memburukkan PM dan memburukkan Tok Pa.

PAS sudah berkampung di Beting Maro selama 10 hari dan mereka menjalankan kempen secara agresif di Beting Maro. PAS mahu pastikan Beting Maro mereka kuasai dan menang dalam PRN Sarawak.PAS tiada cara lain kerana 4 DUN lain yang mereka bertanding sudah jelas mereka kalah.

Mereka hanya ada Beting Maro ketika itu. PAS berbuat demikian ada sebabnya, antaranya:
  • PAS mahu buktikan PARTI SONGSANGNYA telah diterima rakyat Sarawak dan mereka akan membawa keputusan itu ke semenanjung dan akan berkata "RAKYAT SARAWAK SUDAH TERIMA PAS KENAPA SEMENANJUNG PERLU TOLAK PAS".
  • PAS mahu tunjukkan bahawa PARTI SONGSANGNYA sudah bertaraf Nasional dan setaraf dengan Parti-parti lain.
  • PAS mahu buktikan kepada rakyat Kelantan yang mereka masih relevan. Disaat mood rakyat kelantan sekarang yang ingin menukar kerajaan dari PAS kepada BN.
  • PAS tidak mahu kesemua 5 DUN yang mereka tandingi kalah.
Untuk tujuan itu PAS bermatian berkempen di Beting Maro, cara mereka berkempen sangat berlainan dengan acara mereka berkempen di Semenanjung, antara kelainannya ialah:

  • PAS menganjurkan pertandingan KARAOKE di Beting Maro yang sememangnya KARAOKE haram bagi PAS di Semenanjung terutama di negeri Mursyidul amnya. Bahkan anak NIK AZIZ sendiri yang menjadi tulang belakang dan sebagai perasmi serta sebagai orang yang menyampaikan hadiah.
  • PAS menjemput penyanyi kumpulan Rock Errow untuk tujuan konsert yang mana cara ini sangat bertentangan dengan kempen PAS di Semenanjung.
  • Jentera PAS yang sebelum ini BERTUDUNG LABUH telah "singkatlan" tudung dan ada yang memakai "topi sudu" atau cap yang sebelum ini tidak dipakai Muslimah PAS.
  • PAS tabur duit sebanyak RM100 satu keluarga dan hamper (meehun dan milo) yang tertera gambar pemimpin mereka. Sebelum ini PAS menolak sebarang cara memancing undi mengguna menggunakan WANG sebab mereka tidak mahu terjerumus dalam sebarang aktiviti RASUAH WANG.
  • Semua Exco PAS Kelantan berkampung di Beting Maro. 
  • Mereka menguasai Pengkalan Sungai di Beting Maro dengan membayar pengusaha-pengusaha bot tambang.
  • Mereka naik rumah ke rumah secara agresif dan memohon serta merayu supaya mereka menang.
  • Mereka melancarkan gerakan dengan menghantar ratusan jentera MUSLIMAT.
  • Mereka  mengusai aktiviti malam anak-anak muda di Beting Maro.
  • Mereka membayar anak muda supaya menaikkan Bendera PAS di sepanjang tebing Sungai.
Akan tetapi usaha mereka ternyata gagal apabila mereka kalah di beting Maro. ikuti sambungan gerak kerja BN yang melupuhkan Sonsangan PAS di Beting Maro...

Kredit to : SJM

Taib Mahmud Jaga Sarawak Lebih Bagus Dari Nik Aziz Jaga Kelantan - Part 2

Sambungan dari SINI

Kenapa saya memilih tajuk " Taib Mahmud Jaga Sarawak Lebih Bagus Dari Nik Aziz Jaga Kelantan"?

Sebab saya anak kelahiran Kelantan, bila melihat kemodenan dialami di Sarawak dibandingkan dengan Kelantan, saya terkilan dan sedih kenapa orang Kelantan tidak boleh memberi peluang kepada BN untuk menunjukkan kemampuan mereka walaupun untuk sepenggal?

Ini tidak lain dan tidak bukan, anak Kelantan dari kecil sudah didoktrinkan untuk menyokong PAS. Seawal umur 14 tahun atau sudah akil baligh, mereka akan dipaksa oleh ibubapa mereka untuk mengisi borang sebagai ahli PAS. Inilah hakikat yang dialami oleh orang muda Kelantan.

Mereka ditanam dengan fahaman jumud PAS, bahawa PAS itu sebuah gerakan Islam. PAS itu menjamin syurga, perjuangan PAS itu diredhai Allah S.W.T. Pemimpin-pemimpin PAS diletakkan setaraf wali. Jika tidak usahkan selipar pun dianggap suci? Gambar Nik Aziz dan para pimpinan PAS tidak boleh diejek-ejek nanti dapat bala.

Hahahaha inilah fahaman yang ditanam oleh PAS Kelantan.

Mereka menggunakan Tadika PASTI untuk mendoktrin fikiran anak-anak. Sebab itu besar saja orang Kelantan kebanyakkannya sokong PAS tanpa mengkaji, memahami perjuangan PAS yang sebenar. Bagi mereka tiada parti lain yang diredhai Allah selain PAS. Hanya PAS menjamin mereka ke syurga. Wa Kah Kah Kah.

Sehingga ada yang sanggup berkorban wang ringgit untuk disumbangkan kepada pemimpin-pemimpin PAS. Walaupun kadangkala hasil sumbangan ini tidak pernah diaudit, dan tidak pernah dilaporkan ke mana ianya dibelanjakan oleh pimpinan tertinggi PAS.

Wahai orang Kelantan, mari sini ambo nak royak...

Ambo berani royak PAS loni jauh terpesong. Sebab gapo? Sebab mereka sanggup melacurkan hukum-hukum agama demi undi dan kuasa.

Kenapa saya berani kata PAS pelacur agama?

Lihat sahaja kempen PAS sekarang dan bandingkan dengan kempen PAS dahulu? Apa perbezaannya? Kempen PAS dahulu jangan mimpi akan diselitkan dengan hiburan serta nyanyian. Namun sekarang?

Tahukah tuan/puan bahawa ketika kempen di Beting Maro iaitu kerusi yang ditandingi PAS. Puak pelacur agama ini membawa seorang artis untuk hiburkan rakyat di sana? Artis ini diheret macam lembu untuk menyanyi di hadapan pintu rumah setiap pengundi Dun terbabit?

Pernahkah Nabi junjungan kita menggunakan nyanyian dan hiburan untuk menarik orang Kafir Quraish terhadap perjuangan Islam dan agama Islam?

Jangan ada yang mengatakan Nabi juga menyanyi sambil memetik alat muzik depan rumah orang kafir untuk menyebarkan Islam. Rebah saya hendak menerima kenyataan sebegini.

Bukan saja artis dikerah hiburkan pengundi - Calon mereka sendiri pun menyanyi. PAS FOR ALL betul sekarang yer..

Manakala duit-duit banyak dilaburkan untuk kerusi Dun terbabit, anak-anak muda dibayar untuk memacakkan bendera mereka di setiap penjuru.

Malah segala bentuk bantuan berupa makanan iaitu snek-snek, keropok, bihun, beras dicop dengan muka 'wali' mereka iaitu Nik Aziz Nik Mat. Mungkin makan sahaja makanan ini terus teringatkan 'bulan'. Ha Ha Ha

Ini semua tidak pernah dilakukan oleh PAS dahulu wahai tuan/puan. PAS dahulu tidak pernah melabur banyak wang setiap kali pilihanraya, PAS dahulu hanya menyampaikan ceramah-ceramah agama setiap kali kempen ceramahnya. Malah hendak melihat T-Shirt khas pun susah, yang ada hanyalah bendera-bendera parti yang dijunjung oleh pengikut-pengikut mereka.

Tapi sekarang kempen PAS diselitkan dengan hiburan, konsert serta tarian daripada artis-artis. Ini semua mungkin gara-gara terpengaruh dengan rakan dalam pakatan mereka iaitu PKR dan DAP.

PAS sanggup ketepikan soal halal dan haram, semuanya demi meraih kuasa dan memastikan BN/UMNO terkubur. Matlamat mereka bukan lagi untuk berdakwah, gerakan mereka bukan lagi gerakan dakwah.

Semua itu sudah terpadam dalam perjuangan PAS.

Apa ada di Kelantan sepanjang Nik Aziz memerintah, dan bandingkan pula pemerintahan Taib Mahmud di Sarawak? Kita ambil satu isu. Iaitu air bersih dari kerajaan. Negeri mana bagus menguruskan keperluan asas ini terhadap rakyatnya,  Kelantan atau Sarawak?

Bekalan air sempurna untuk rakyat sehingga kini masih gagal diselesaikan. Bila isu ini dimainkan, mereka segera menyalahkan kerajaan pusat kononnya menafikan peruntukkan untuk negeri terbabit.



Tahukah pokcik/mokcik/adik/kakok/ bahawa kerajaan pusat memberi peruntukkan kepada Kelantan lebih besar daripada apa yang diberikan kepada Melaka? Walhal penduduk serta rakyat Kelantan tidak pernah memberi mandat kepada BN berbeza orang Melaka yang begitu setia dengan BN?

Namun dimana peruntukkan itu dibelanjakan? Sebelum ini sudah bagi peruntukkan untuk selesaikan isu air, tapi gagal juga digunakan serta dibelanjakan dengan baik oleh PAS. Kali ini kerajaan pusat bagi lagi peruntukkan kepada PAS Kelantan.

Tahukah adik/kakok/pokcik/mokcik bahawa pada 10 April yang lalu sebanyak RM19 juta lagi diberikan kepada Kelantan untuk menyelesaikan isu air yang terus membelenggu rakyat Kelantan selama 21 tahun pemerintahan PAS?

Di Kelantan, kalau ada air pun.. air kencing saya lagi jernih dan laju..

Fokus utama peruntukkan ini disalurkan adalah untuk menyelesaikan masalah air di kawasan kronik. Tetapi ini hanyalah penyelesaian berbentuk sementara. Kerana segala bentuk penyelesaian yang kekal hanya boleh dilakukan jika mandat diberikan kepada BN.

Kalau hendak tunggu PAS lagi 17 tahun akan datang pun belum tentu dapat diselesaikan masalah air ini wahai adik-kakak sekelian.

Oghe Kelate sampai bilo nok timbo air telago?
Orang Pendalaman Sarawak pun dibekalkan air kerajaan, orang kelate patut jeles!

Di sebabkan kegagalan (AKSB) yang diterajui oleh kerajaan negeri PAS, peruntukkan yang sepatutnya boleh digunakan untuk pembangunan perkara-perkara lain untuk rakyat terpaksa diberikan kepada mereka untuk menyelesaikan masalah air.

Bantuan untuk menyelesaikan isu air ini disalurkan kepada kerajaan Kelantan melalui Pengerusi Majlis Tindakan Pembangunan Negeri Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed pada 10 April lalu.

Lihat akhirnya setiap permasalahan siapa yang terpaksa campur tangan? Orang UMNO juga terpaksa campur tangan, sebab apa? Sebab pemikiran pemimpin UMNO semua cerdik, tidak jumud. Mereka berjuang untuk kesenangan rakyat. Bukan untuk mengkayakan menantu, atau anak beranak sendiri!

21 tahun memerintah, 1.9 juta rakyat Kelantan masih dibelenggu dengan masalah bekalan air?

30 tahun Taib Mahmud memerintah, benda paling asas begitu bukan sahaja disalurkan di kawasan bandar, malah penduduk pendalaman menerimanya walaupun kadang-kala tekanannya rendah.

Namun ianya lebih baik dari terpaksa menimba air telaga untuk mandi junub dan wudhuk. Orang Sarawak tidak perlu menimba guna tangan untuk cuci pakaian, untuk mandi, untuk memasak. Orang Kelantan terpaksa menimba, lepas satu timba satu lagi sehingga penuh satu baldi. Tidak penatkah?


RM 19 juta tempoh hari hanyalah penyelesaian berbentuk sementara atas keprihatinan kerajaan pusat, jika orang Kelantan berkehendakkan penyelesaian buat selama-lamanya. Jangan ragu-ragu untuk beri mandat kepada BN untuk penggal berikutnya.


Tidak mahukah penduduk Kelantan berubah?


Royak kok oghe kapung ..Cuba try BN sepenggal gak nok tengok.. takut gapo gak...


Bersambung..


Double Y : Rumah abe ipar ambo sendiri pun pakai air telago lagi.. mujur mampu beli enjin kalu dok.. duk timba secara manual situ la.. dok cayo? pergi Pulau Kundur tengok! Dok pun tunggu ambo kelik rakam gambar deh.. hehehehe

Video : Calon DAP Yang Low Class



Lihatlah gaya percakapan calon DAP..

Apa komen anda.. ?

Candid Gambar - Gambar Sepanjang Pilihanraya Negeri Sarawak.. - Final..


Lagi gambar-gambar sepanjang Pilihanraya Sarawak. Layan..

Dr. Annuar sempat melawat pusat pengundian Saluran 1.
Petugas SPR memantau perayu undi.
Mamat ini berlagak macam Polis, periksa IC pengundi..
Calon DAP di Bawang Assan yang kalah.. kesian.. mujur muka comel. Hehehehe
Anggota Polis mengawal lokasi penjumlahan undi Dun Nangka.
Ketibaan peti-peti undi di pusat penjumlahan.
Sebelum peti undi ini tiba, saya agak gelisah memandangkan majoriti BN waktu itu agak tipis.
Petugas SPR membawa peti undi untuk dikira.
Peti-peti undi yang telah siap dikira..
Dr.Annuar dipeluk anak lelakinya setelah diumumkan sebagai YB baru untuk Dun Nangka.
Dr. Annuar Menerima ucapan tahniah daripada isterinya..
Dr. Annuar Menerima pelukan tahniah daripada sahabat-sahabatnya..
Keluarga Dr. Annuar Rapaee mengucapkan terima kasih kepada semua pengundinya. Dan berjanji akan berkhidmat dengan sebaiknya untuk penduduk Nangka.
Calon PKR Norisham masih ceria walaupun tahu beliau tewas. Sorry bro.. cuba lagi untuk next time!
Pengawai SPR mengumumkan keputusan rasmi. Dr Annuar YB baru untuk Dun Nangka!
Di julang oleh rakan serta penyokong. Laungan "HIDUP BN" bergema di dewan!!

Pada awal-awal dikira, PKR follow rapat BN.. Ketika ini saya agak gelisah. Hehehehe
Datuk Wong So Koon menerima ucapan tahniah selepas diumumkan memenangi kerusi Bawang Assan
Tetap steady walaupun penyokong DAP diluar tengah memprovokasi beliau.
Tatkala penyokong dan gangster DAP bertindak memcetuskan kekecohan di luar pagar, YB Wong tetap steady berucap, malah mengucapkan terima kasih kepada penyokong DAP kerana setia tunggu pintu pagar. Hahahaha
Aksi penyokong DAP yang tidak menerima hakikat bahawa BN menang dengan majoriti lebih 2 ribu.
YB Wong diiringi kereta peronda untuk keluar dari Dewan Suarah.
macam komunis masuk kampung!

Hendak tengok selebihnya sila masuk saya punya facebook.. hehehehe..

Untuk yang mana terlepas untuk gambar sebelum Klik PART 1 DAN PART 2 Yang selebihnya jenguk FB saya.. kikikiki..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

BUTIK JUNIOR RED WARRIORS

BUTIK JUNIOR RED WARRIORS
Pembekal Barangan Original Pasukan Kelantan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...