NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, July 9, 2011

Eksklusif : Patriot Dapat Layanan Yang Sama Dengan BerSHIT



UMNO kena gas pemedih mata dan baton FRU, malah ada yang dipijak kerana ingkar arahan bersurai. Mungkin ada yang tidak percaya bahawa Patriot yang diketua oleh Pemuda UMNO dibelasah oleh FRU lagi-lagi totok pembangkang.

Pada awalnya saya sendiri menyangka bahawa polis mungkin akan memberi laluan kepada Patriot memandangkan kumpulan 'baju merah' ini adalah entiti yang diwujudkan UMNO yang bertujuan menjaga kedaulatan serta keamanan negara.


Rupanya jangkaan saya meleset, ketika Patriot menghampiri pasukan anggota FRU tiba-tiba loceng amaran dibunyikan selain itu amaran suara turut dilaungkan oleh pihak polis menggunakan 'hailer' supaya kumpulan 'baju merah' bersurai.


Tetapi akibat tindakan provokasi sesetengah pengikut Patriot yang berada di barisan hadapan ini pasukan FRU terus bertindak dengan jurus gas pemedih mata, baton serta pancuran air longkang. Suka atau tidak FRU hanya menjalankan tugas yang diamanahkan oleh kita sebagai rakyat kepada mereka.


Dalam erti kata lain, saya boleh katakan PDRM merupakan pasukan polis yang sangat-sangat adil dalam menjalankan tugas-tugas mereka. Malah istilah 'bias' juga tidak ada wujud walaupun mereka berhadapan dengan menantu bekas Perdana Menteri iaitu Pak Lah.


Selain ditembak dengan gas pemedih mata, dipukul dengan baton dan dimandikan dengan air kimia. Pemimpin utama yang bertanggungjawab menggerakkan Patriot Khairy Jamaluddin, Lokman Adam, Ungku Salleh (sekadar menyebut beberapa nama) turut ditahan dan kini ditempatkan di lokap IPK kalau tidak silap saya.


Selain pemimpin utama pemuda-pemuda dari putrajaya turut ditahan dan dibelasah. Adakah ini dikatakan bahawa PDRM tidak adil kepada pemuda UMNO?

Hoii barua... kami pun kena balun la... apa cerr.... mana istimewanya UMNO di mata polis?


YY : Maklumat terkini yang diterima BerSHIT ketika ini berkumpul di jalan Duta.. Semua turun ke sana. Masalahnya siapa leader? Rahman Seluar Dalam ke? Kah Kah Kah.. lembu!!

2 comments:

Tieah Madian said...

Kan.. Lepas ni kalau pembangkang dok kata lagi PDRM ni BN/Umno punya memang sial lah! Dah sah PDRM tak menyebelah mana2 pihak.. Sama macam SPR..

Anonymous said...

mmg tak de beza tp susah nk percaya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...