NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, April 22, 2011

Azwan Ali 'Diva Pondan' Gelar Melayu Sebagai Anjing..?

Wajah dahulu Azwan Ali.. 'diva' tersohor.. Nak kata jantan pun bukan, perempuan pun bukan..

Haji Azwan Haji Ali adalah nama yang tidak perlu diperkenalkan kepada rakyat Malaysia kerana inilah pengacara tersohor yang dikatakan setaraf diva-diva antarabangsa. 'Minah' Azwan Ali sejak kebelakangan ini    semakin biadap menulis di laman twitternya.

'Minah' ini memang tidak dapat dipisahkan dengan kontroversi, dulu beliau pernah saman stesen tv3, jumlah saman malu yang dituntut pada waktu itu adalah RM2 Juta. Tapi bila Ummi Hafilda bertindak hendak mengemukakan saman kepada Anwar Ibrahim, 'minah' Azwan ini adalah antara yang paling lantang kritik. Hahahaha..

Saya fikirkan 'minah' ini sudah berubah dan insaf sejak bergelar Haji pada September 2007, kerana pada waktu itu beliau mengatakan bahawa beliau sudah insaf. Malah 'minah' Azwan ini dikatakan turut berdoa kepada 10 orang musuhnya iaitu wartawan hiburan diampunkan dosa-dosa mereka.

Tapi jangkaan saya meleset, 'minah' 'mulut busuk' ini sejak kebelakangan ini dilihat semakin menjadi-jadi mengutuk kerajaan serta pemimpin-pemimpin kerajaan di laman twitternya. (@AzwanNur)

'minah' ini setahu saya sekarang ini mengacara sebuah rancangan yang diterbitkan RTM, yang mana RTM ini merupakan satu agensi kerajaan. Bagaimana pihak RTM boleh ambil orang yang buruk pertuturannya sebagai pengacara untuk rancangan terbitan mereka?

Sudahlah maki-hamun menjadi mainan bibir, baru-baru ini di laman twitternya beliau menggelarkan Melayu sebagai sampah dan anjing? Berikut beberapa ayat yang tidak bagus untuk diluahkan di laman twitter, lagi-lagi oleh seorang 'public figure' macam beliau.

Rakaman twitter Azwan Ali pada 19 April 2011.
Rakaman twitter Azwan Ali pada 18 April 2011.
Rakan twitter Azwan Ali pada 19 April 2011.

Rakaman twitter Azwan Ali pada 21 April 2011 - Setiap kali tweet mesti pemimpin negara disindir oleh beliau!
Saya letak beberapa keping paparan 'screen shot' kata-kata Azwan Ali di laman twitternya. Jika hendak di tampal di sini. Alamak berjela-jelalah artikel ini. Kerana boleh dikatakan hari-hari 'minah pondan' ini maki hamun serta kutuk kerajaan di twitternya.

Azwan Ali sila jelaskan apakah maksud you bila menulis dua perkataan 'melayu sampah' dan 'melayu anjing'.   Jangan besar kepala walaupun abang you orang berpengaruh dalam politik pembangkang. You dulu pernah saman TV3 sebab perkataan 'maaf' yang you anggap menyindir you kan?

So now you jawab.. apakah you menghina orang melayu atau you menyindir rakan-rakan you.?

RTM buta ke?


Double Y : Bro Azwan.. you nak main politik silalah.. itu hak you.. tapi bahasa you jaga sikit.. baru orang respek.. faham nokkkkkkkkkkkkk!

13 comments:

Anonymous said...

nokkkkkkkkkkkkkk tu maknanya NONOK ke ?

Dot said...

kenapa aji nok ni bandingkan pendapatannya dgn pm? dia dapat fund besar dari azmin ka? maklumla..saham azmin berjuta2 oi! duit bertimbun2 hasil rompakan bersama masa nwar jadi tpm dulu...berani bersumpah tak der duit tu?????

Yuseri Yusoff said...

Anon April 22, 2011 12:12 PM,

Aku pun tak tahu apa maksud nokk.. tapi itulah perkataan dia selalu dok taip. mungkin nonokk kut...

Biadap dia ni..

Anonymous said...

Kesianlah kat mak bapak dia.. Ada dua anak lelaki yang sungguh mengaibkan maruah keluarga.. Semuga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada dua dua adik beradik ini..

AJAI62 said...

Assalam Bro

Orang yang pergi menunaikan haji ni ada macam-macam. Ada yang bila balik dari Mekah terus berubah jadi baik dan ada yang tak berubah-ubah malah makin teruk. Sendiri mahu fikirlah Bro. Duit buat bikin Haji pun datang dari manakan. Atau mungkin ada manusia yang tak maafkan mulut celupar dia tu. Itu pasal meroyan macam orang gila sekarang ni. Kalau kita kata dia BABI marah tak?????

Malay Delima said...

salam...yy minta link kan blog sy..sy baru link kan blog yy di blog sy..maaf sy lambat nak link kan...

TQ

http://malaydelima.blogspot.com/

azwan nonokk ..nonok tu ape?? said...

die ni spesis manusia kegemaran nuar juburi ni..tu yg die syg sgt kt pr..ape la rtm bongok sgt g amek manusia rendah moral jd pengacara..rtm pon satu..sudah2la siarkn rncangan hiburan tu.

Yuseri Yusoff said...

Bro Ajai62,

Kalau jiwa dan hati sudah gelap.. inilah contoh terbaik..

Bro Malaysia Post.

Blog saudara sudah lama saya link dan follow.. hehehe..

Anonymous said...

Anjing, sampah yang dia cakap tu mnerujuk kepada dirinya sendiri la.

Dah la jadi anjing, betina jadian, pondan, pikumak jer Azwan gampangan ni...

Muke pun mcm pondan lorong haji taib baiii.....

Orang Melayu x ada yang perangai mcm anjing, pondan tua ni...dasar x sedor diri ada kotei tapi nak tunjuk mcm awak ada burit...

Ingat orang heran ko ada duit berjuta2? asal sahaja ko pondan, anjing, ko mmg sial sampi mati la azwan ali gampang!!!...

Pondan Sial!!!

Shahrulsite said...

Dok insaf lagih bapok ni...

Shahrulsite Blog

Anonymous said...

Hoi Pukimak Babi tua!!!!...ha..ha.. mcm anjing nak makan puki babi la cara ko cakap dan gambar kat atas tu...kaabah mana yg ko pegi tu,...ko tawaf kat jubo anjing dan babi koottt!!

Mcm cibaiii!!!!!!!!

Anonymous said...

ai..dulu kan k AA ni adik yg setia pd kakaknyaa yg jdi pujaan pejuang-pejuang la ni...kak Ummi yg dok mencarut k sana sini tu...napelak AA kene cop lain plak la ni...

Anonymous said...

Anjing tu dialah orang nya. Masih tak sedar diri. Dia kan orang melayu.Melalak caci maki dlm twwt nya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...